بازتاب سفر رییس جمهور به کردستان در رسانه های استان بی‌نظیر بود استاندار کردستان گفت: بازتاب سفر رییس جمهور به کردستان در رسانه های استان بی‌نظیر و در مقایسه با سایر استان های همجوار غیرقابل قیاس بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه یکشنبه […]

بازتاب سفر رییس جمهور به کردستان در رسانه های استان بی‌نظیر بود

استاندار کردستان گفت: بازتاب سفر رییس جمهور به کردستان در رسانه های استان بی‌نظیر و در مقایسه با سایر استان های همجوار غیرقابل قیاس بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه یکشنبه در دیدار با اصحاب رسانه و مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برنامه های رییس جمهور و هیات دولت در سفر به کردستان بسیار فشرده بود و بازتاب بسیار خوبی در رسانه های استان نیز داشت.

وی با اشاره به اینکه نقد منصفانه هدیه ای به مدیران است اضافه کرد: رسانه ها استان باید با ایجاد فضای تعامل، نقد منصفانه از مدیران را نیز در برنامه داشته باشند.

استاندار کردستان گفت: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی باید نقدها و پیشنهادات خود را به دستگاه های اجرایی اعلام کنند و مدیران نیز از این انتقادات برای بهبود کار و خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره بگیرند.

زارعی کوشا در خصوص لزوم فعالیت روابط عمومی دستگاه های اجرایی افزود: روابط عمومی دستگاه های مختلف تنها روابط عمومی یک دستگاه خاص نیستند بلکه باید خدمات نظام به مردم را بازتاب دهند و روابط عمومی نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی با اشاره به برگزاری آیین روز خبرنگار نیز گفت: رسانه ها در این زمینه آسیب شناسی کنند نقاط قوت و ضعف برنامه های این روز در سال های قبل را شناسایی و در راستای بهبود آن اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار کردستان گفت: رسانه ها و روابط عمومی ها برای هفته دولت نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشند و اقدامات و کارهای صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی را برای مردم تشریح کنند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز گفت: سفر رییس جمهور و هیات دولت به کردستان در رسانه های استان به خوبی پوشش داده شد اما اخبار مربوط به این سفر و پیگیری مصوبات آن هنوز ادامه دارد و رسانه ها نباید از این مقوله غافل بمانند.  

مهدی رمضانی افزود: رسانه های استان باید ارتباط رسا، گویا و سازنده ای با دستگاه های اجرایی داشته و در جمع آوری اطلاعات خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل داشته باشند.

وی اضافه کرد: رسانه ها پس از کسب اطلاعات محیطی باید نظر مدیران را در خصوص مسایل مختلف جویا شوند و پس از آن مطالب را در رسانه خود بیان کنند.

وی از رسانه های استان نیز خواست مهارت های خود در را در زمینه خبرنویسی، رعایت اصول خبر و اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری ارتقا دهند چون وضعیت کنونی رسانه های استان مناسب نیست.

رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های کردستان هم در این نشست با اشاره به فعالیت خوب رسانه های کردستان در بازتاب سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان گفت: عملکرد کمی و کیفی رسانه های استان بسیار مناسب بود.
 

شیروان یاری افزود: رسانه های استان تمام توان خود را در این سفر به کار گرفتند تا لحظه به لحظه این سفر پوشش کامل داشته باشد و کیفیت خبری و تصاویر مربوط به این سفر هم تراز استانداردهای این بخش ها بود.

وی با انتقاد از فعالیت برخی رسانه های غیر رسمی اظهار داشت: برخی از این رسانه های غیررسمی فعالیت خود را در استان گسترش داده و با توجه به عدم رعایت برخی محدودیت ها، عرصه را بر فعالیت رسانه های رسمی تنگ کرده اند برخی مدیران نیز که شناختی از این رسانه ها ندارند با انجام مصاحبه به فعالیت آنان رسمیت می بخشند.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۹ نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، ۱۰ ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۶ فصلنامه و ۱۲ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل می‌دهد.

۱۳۷ خبرنگار به عنوان عضو اصلی و ۶ نفر نیز عضو افتخاری در خانه مطبوعات کردستان فعالیت دارند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان