سیدمحمدرضا کاظمی طبا بر ضرورت افزایش نظارت بر فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی و شهرک های صنعتی مستقر در شهرستان، تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر و میمه، فرماندار شهرستان ضمن حضور در این اداره و دیدار با کارکنان، در جریان روند […]

سیدمحمدرضا کاظمی طبا بر ضرورت افزایش نظارت بر فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی و شهرک های صنعتی مستقر در شهرستان، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر و میمه، فرماندار شهرستان ضمن حضور در این اداره و دیدار با کارکنان، در جریان روند اقدامات انجام شده در حوزه های زیست محیطی قرار گرفت. وی طی سخنانی از محیط زیست به عنوان امانتی نام برد که نسل به نسل منتقل می گردد و حفاظت از آن وظیفه ای همگانی می باشد.

سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان با اشاره به نقش و وظیفه مهم اداره محیط زیست در صیانت از سلامت و حقوق شهروندان گفت: امروزه به واسطه توسعه شهرها و ازدیاد صنایع و خودروها، شاهد رشد آلودگی‌ها زیست محیطی هستیم که اگر راهکارهای عملیاتی در رفع این چالش و همچنین افزایش سطح آگاهی و حساسیت اقشار مختلف جامعه به این موضوع صورت نپذیرد، مخاطرات آن سلامت همه شهروندان را تهدید می‌کند.

کاظمی طبا با تاکید به ضرورت افزایش نظارت بر فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی و شهرک های صنعتی مستقر در شهرستان، خواستار شناسایی و پایش منابع آلاینده محیط زیست شهری و همچنین مقابله جدی با صنایع آلاینده و متخلفین بر اساس قوانین و ضوابط، شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به ارائه گزارشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده طی چند سال اخیر در شهرستان پرداختند و در خصوص مشکلات مهم زیست محیطی شهرستان، مواردی را مطرح و خواستار همکاری همه جانبه ارگان های ذیربط از جمله مراجع قضایی در برخورد با واحدهای صنعتی متخلف شدند.

در این دیدار در خصوص چالش های زیست محیطی شهرستان و نحوه نظارت بر واحدهای آلاینده محیط زیست نیز گفت و گو صورت گرفت. از دیگر موارد مطرح شده، مشکل ساختمان این اداره بود که فرماندار شهرستان در خصوص رفع آن، قول مساعدت وهمکاری های لازم را دادند.