برگزاری نخستین جشنواره میراث ناملموس شهرستان بانه ویژه دانش‌آموزان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه گفت: نخستین جشنواره میراث‌فرهنگی ناملموس بانه ویژه دانش‌آموزان در این شهرستان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمد حسینی اظهار کرد: به‌همت این اداره و با همکاری اداره آموزش و پرورش بانه نخستین […]

برگزاری نخستین جشنواره میراث ناملموس شهرستان بانه ویژه دانش‌آموزان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه گفت: نخستین جشنواره میراث‌فرهنگی ناملموس بانه ویژه دانش‌آموزان در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمد حسینی اظهار کرد: به‌همت این اداره و با همکاری اداره آموزش و پرورش بانه نخستین جشنواره و مسابقه میراث‌فرهنگی ناملموس ویژه دانش‌آموزان در این شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تعامل و همکاری در راستای گردآوری، حفظ و اشاعه میراث‌فرهنگی ناملموس منطقه است.

او با بیان اینکه در این جشنواره دانش‌آموزان با همکاری مدیران مدارس آثار خود را با بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند در قالب فیلم تهیه می‌کنند، عنوان کرد: فیلم‌برداری باید به صورت افقی و تنظیمات گوشی در حالت کیفیت FULLHD باشد.

حسینی بیان کرد: آثار ارسالی باید دربرگیرنده بخش‌هایی از جمله آداب‌و‌رسوم، باورها، داستان‌ها، حکایت‌ها، افسانه‌ها و ضرب‌المثل‌ها، داروها و درمان‌های محلی، پزشکان و ماماهای سنتی، شکسته بندها، دامپزشکان محلی، گیاهان دارویی، موسیقی و آوازهای مرتبط، عروسی و فوت ، اسطوره‌ها و قهرمانان محلی، بازی‌های محلی، مراسم مشترک با گاه‌نگاری مانند نوروز و دیگر اعیاد مذهبی و تاریخی شهرستان باشد.

او یادآور شد: دانش‌آموزان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، آثار خود را با تکمیل فرم و مشخصات به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهرستان بانه، چهارراه فرمانداری، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه ارسال کنند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۸۶۶۸۸۰۸۸ و ۰۸۷۳۴۲۶۳۰۰۹ تماس حاصل نمایند.