پیش از گذرگاه خط عابر پیاده توقف کنید تا جریمه نشوید رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در گذرگاه‌های عابر پیاده حق‌تقدم با عبور عابران است توقف خودروها پیش از گذرگاه خط عابر پیاده را الزامی عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار […]

پیش از گذرگاه خط عابر پیاده توقف کنید تا جریمه نشوید

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در گذرگاه‌های عابر پیاده حق‌تقدم با عبور عابران است توقف خودروها پیش از گذرگاه خط عابر پیاده را الزامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶۱ آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی، رانندگان موظف هستند پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده، در صورت حضور یا عبور اشخاص وسیله نقلیه خود را متوقف سازند و همچنین با دادن علامت رانندگان پشت سر را نیز به توقف دعوت کنند تا عابران پیاده با آرامش از خطر عابر پیاده عبور کنند.

وی با بیان اینکه در گذرگاه‌های عابر پیاده حق‌تقدم با عبور عابران است گفت: رعایت این حق از سوی رانندگان احترام به حقوق شهروندان و عابران پیاده‌ای است که از گذرگاه مربوط به خود عبور می‌کنند و به‌نوعی نشانه فرهنگ بالای رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی استان توقف خودروها پیش از گذرگاه عابر پیاده را برابر قانون الزامی دانست و افزود: رانندگانی که حق‌تقدم عابران را در گذرگاه‌های خط عابر پیاده رعایت نکنند هم از طریق دوربین‌ها و هم توسط کارشناسان پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.