استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در خصوص عفاف و حجاب توجه لازم را داشته باشند، گفت: کارهای ویژه‌ای و هماهنگی‌هایی در این حوزه پیش‌بینی شده و در قرارگاه عفاف و حجاب استان نیز شرح وظایف دستگاه‌ها تدوین شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رضا مرتضوی […]

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در خصوص عفاف و حجاب توجه لازم را داشته باشند، گفت: کارهای ویژه‌ای و هماهنگی‌هایی در این حوزه پیش‌بینی شده و در قرارگاه عفاف و حجاب استان نیز شرح وظایف دستگاه‌ها تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رضا مرتضوی در شورای اداری استان در خصوص دستور اول این نشست که به مناسبت هفته گرامیداشت بهزیستی به مطالب مرتبط با این حوزه اختصاص یافت، اظهار کرد: زمانی که مأموریت‌های این سازمان را مرور می‌کنیم؛ رویکرد و منش حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در ذهن‌ها نقش می‌بندد.

وی ادامه داد: حسب رویکرد جمهوری اسلامی مبنی بر دستگیری از نیازمندان و توان‌خواهان در سال ۱۳۵۹ باهمت شهید فیاض‌بخش سازمان بهزیستی در ایران اسلامی شکل گرفت و سال‌هاست این مجموعه در بیش از ۵۰ مأموریت مختلف به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: کارمندان این سازمان و اداره کل در استان با هدف‌های متعالی بر سر کار آمده‌اند و در حوزه فعالیت خود نقش‌آفرینی می‌کنند از طرفی جامعه مسلمین و مؤمنین در برابر توان‌خواهان مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند.

دکتر مرتضوی متذکر شد: آیات و روایات متعددی بر توجه ویژه به جامعه مخاطب بهزیستی سفارش کرده است.

وی افزود: ازاین‌رو ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی که اهمیت و شأن یک مجموعه را در جامعه زنده نگه می‌دارد برخورد واجب می‌دانیم به مأموریت‌های خود توجه ویژه داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مورد جذب نیروی انسانی موردنیاز برای مجموعه بهزیستی انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: برای پشتیبانی از مجموعه بهزیستی نیز بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی بضاعت‌های خود را به میدان بیاورند.

مرتضوی متذکر شد: همچنین امروز، جلسه‌ای برگزار و مواد قانونی ابتر در این حوزه مورد بررسی و زمینه‌های اجرای قوانین فراهم و تسهیل شود.

وی همچنین در خصوص اهمیت موضوع عفاف و حجاب نیز گفت: کارهای ویژه‌ای و هماهنگی‌هایی در این حوزه پیش‌بینی شده است امروز نیز برنامه‌ای دراین‌خصوص برگزار و دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی استان در این امر همراه هستند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در قرارگاه عفاف و حجاب استان نیز شرح وظایف دستگاه‌ها تدوین شده و معتقد هستیم با مستندات شورای انقلاب‌فرهنگی امکان جمع‌کردن برخی ناهنجاری و بی‌بندوباری‌ها که در جامعه با برنامه دشمن هدایت می‌شود؛ فراهم است.

دکتر مرتضوی افزود: ازاین‌رو مدیران دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود دراین‌خصوص توجه لازم را داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت اقامه نماز نیز، بیان کرد: برخی رؤسا و مدیران کل دستگاه‌ها نسبت به مهم‌ترین مأموریتی که خداوند متعال از آن پرسش می‌کند اهتمام ندارند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این موضوع از عدم شرکت مدیران در جلسات اقامه نماز مشخص است؛ ازاین‌رو توصیه می‌کنیم مدیران توجه ویژه‌ای به امر اقامه نماز در ادارات که مورد پرسش حضرت حق است، داشته باشند