فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه واحدهای پلیس اولین واحدی هستند که پیش از اورژانس و هلال احمر در صحنه حوادث حضور می یابند از برنامه ریزی برای مسلط شدن این واحدها به آموزش های امداد و نجات خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار” محمدرضا […]

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه واحدهای پلیس اولین واحدی هستند که پیش از اورژانس و هلال احمر در صحنه حوادث حضور می یابند از برنامه ریزی برای مسلط شدن این واحدها به آموزش های امداد و نجات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار” محمدرضا میرحیدری” در ششمین روز از هفته هلال احمر با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان دیدار و این هفته را به وی و همکارنش تبریک گفت.

سردار میرحیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمعیت هلال احمر کشور عنوان داشت: امدادگران عزیز هلال احمر بدون هیچ گونه توقع و چشم داشتی در تمام صحنه ها و بحران ها و بلایای طبیعی و غیر طبیعی حضور یافته و بدون در نظر گرفتن اینکه فرد مصدوم دارای چه دین، نژاد، فرهنگ و مرام و مسلکی است و فقط برای کمک به هم نوع خود تا پای جان تلاش می کنند و حتی گاهاً خود را به خطر می اندازند که تلاش این عزیزان قابل تحسین است.

وی افزود: حقیقتاً اقدامات جمعیت هلال احمر کشور در سیل، زلزله و سایر بحران ها به خصوص در امداد رسانی به حادثه دیدگان تصادفات جاده ای بسیار حائز اهمیت است و برخود لازم می دانم که از همکاری و همراهی خوبی که کارکنان این جمعیت در طرح نوروزی پلیس داشتند تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه واحدهای گشت انتظامی به عنوان اولین واحدهایی هستند که همیشه در همه صحنه ها و حوادث حضور دارند بر نیاز آموزش و توانمندسازی این واحدها به آموزش ها و مهارت های امداد و نجات تاکید کرد.

وی گفت: امیدوارم در آینده ای نزدیک با همکاری معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان و مدیریت جمعیت هلال احمر این اتفاق بزرگ در استان اصفهان رخ دهد و تمامی ماموران پلیس بتوانند به یک امدادگر تبدیل شده و در مواقع لزوم از این آموزش ها برای نجات جان شهروندان بهره گیری کنند.

سردار میرحیدری، تصریح کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی از نیروهای پلیس استان به آموزش های امداد و نجات مسلط بوده و موارد متعددی از نجات شهروندان حادثه دیده و مصدوم توسط ماموران را داشتیم که مورد تحسین مردم نیز واقع شده و در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده است اما با این حال معتقدم باید همه نیروهای پلیس به ویژه نیروهای پلیس راهور و راه استان به این آموزش ها مسلط شوند.

“محمد نوید متقی”، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان هم ضمن قدردانی از حضور فرمانده انتظامی استان اصفهان و هیئت همراه و ابراز لطف و محبت وی نسبت به همکاران این جمعیت گفت: نقاط بسیار مشترکی بین جمعیت هلال احمر و پلیس وجود دارد و هر دو نهاد برآمده از بطن و متن مردم بوده و هدف نهایی هر دوی آنها نیز خدمتگزاری خالصانه و بی منت به مردم است.

وی با اعلام آمادگی در خصوص اجرای طرح آموزش امداد و نجات به ماموران پلیس استان اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر استان اصفهان هم اکنون در طرح زمستانه و طرح نوروزی با پلیس همکاری بسیار خوبی دارد و علاوه بر این نیز آمادگی کامل دارد تا در تمام زمینه ها و بخش های مورد نیاز با فرماندهی انتظامی استان اصفهان همکاری کند.