‍ برنامه‌های روز جهانی جهانگردی و هفته‌ گردشگری در کردستان اعلام شد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در آستانه فرا‌‌رسیدن روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری برنامه‌های بزرگداشت این هفته را در استان اعلام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ دراین‌باره گفت: «ویژه‌برنامه‌های […]

‍ برنامه‌های روز جهانی جهانگردی و هفته‌ گردشگری در کردستان اعلام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در آستانه فرا‌‌رسیدن روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری برنامه‌های بزرگداشت این هفته را در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ دراین‌باره گفت: «ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از ۵ مهرماه آغاز و تا ۱۲ مهرماه سال‌جاری در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد:نشست بخش خصوص با نماینده ولی فقیه و نشست بخش خصوصی و فعالین گردشگری با استاندار کردستان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری در استان است.

او با اشاره به افتتاح پروژه‌های گردشگری در شهرستان‌های دیواندره و مریوان افزود: برگزاری کنفرانس گردشگری با موضوع شعار سال “باز اندیشی در گردشگری با دمیدن اندیشه نو در گردشگری”، برگزاری دومین فم‌تور گردشگری سلامت، نشست B2B با فعالین گردشگری اقلیم کردستان عراق، برگزاری جشنواره استانی سفره غذای کردی و سمینار نوآوری‌های غذایی و فناوری‌های تحول آفرین در واحدهای پذیرایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

گویلیان با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری از برگزاری ۵ دوره آموزشی ویژه فعالین حوزه گردشگری در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: دوره آموزشی شناخت صنعت گردشگری و دوره آموزشی مهارت‌های فردی در کسب‌وکارهای صنعت گردشگری نیز در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: هم‌زمان با گرامیداشت این هفته نمایشگاه‌های متعددی ازجمله نمایشگاه عکس هوارنشینان، محصولات ارگانیک (گردشگری کشاورزی) و صنایع‌دستی در سطح استان برپا خواهد شد.

او بیان کرد:سخنرانی و تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در نماز جمعه، فراخوان بسته‌های سرمایه‌گذاری حاشیه سدها، توانمندسازی در کسب‌و‌کارهای حوزه گردشگری، تقدیر از فعالین گردشگری استان و فارغ التحصیلان رشته گردشگری و برگزاری ویژه‌برنامه ثبت شهر نساجی آرمرده از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

گویلیان افزود: برگزاری برنامه‌های مشترک پاک‌سازی محیط‌زیست در سطح استان، مسابقه رافتینگ در دریاچه زریوار ، جشنواره برداشت گردو ، گارگاه دو‌روزه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری، تور آشنا‌سازی برای مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در استان پیش‌بینی شده است.

او عنوان کرد:امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها و همچنین حضور فعالان و اشخاص صاحب‌نظر در این حوزه بتوان بیش از پیش زمینه‌های توسعه و رونق گردشگری در استان را فراهم آوریم.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان