کشف ۲۹۳ قطعه شیء تاریخی در اصفهان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از کشف ۲۹۳ قطعه شیء تاریخی در شهر اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی بابایی با اشاره به کشف ۲۹۳ قطعه شیء تاریخی در اصفهان، گفت: پس از دریافت گزارش مبنی بر […]

کشف ۲۹۳ قطعه شیء تاریخی در اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از کشف ۲۹۳ قطعه شیء تاریخی در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی بابایی با اشاره به کشف ۲۹۳ قطعه شیء تاریخی در اصفهان، گفت: پس از دریافت گزارش مبنی بر نگهداری اشیاء تاریخی در یکی از مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان، پس از صدور حکم قضائی، مأموران نیروی انتظامی به همراه نیروهای یگان حفاظت استان در بازرسی از این مغازه موفق به کشف تعداد زیادی از اشیا تاریخی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این اشیاء که اکثراً تاریخی و دارای قدمت زیادی هستند و به‌منظور انجام مراحل قانونی تحویل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان شده‌اند شامل: سکه‌های مربوط به دوران ساسانی، اشکانی، هخامنشی، دوره اسلامی و متاخر اسلامی هستند.

وی افزود: همچنین یک عدد عطردان، ظرف پایه‌دار، تعدادی مهره سنگی، یک قطعه پلاک زرد از جنس طلا، تعدادی سکه خارجی، ۲ عدد باروت دان، تعدادی پلاک مینیاتوری، ۱ عدد حرز، تعدادی قبضه شمشیر و قمه، تعدادی چاقو و همچنین تعدادی کتاب چاپی مربوط به دوره معاصر نیز در میان اشیاء کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، اکثر این اشیاء دارای ارزش تاریخی زیادی بوده و خریدوفروش و همچنین نگهداری آن‌ها جرم محسوب می‌شود، لذا این اداره‌کل تا حصول نتیجه از مقام قضایی پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد