قضاوت جدال الهلال – النصر برعهده داور سرشناس انگلیسی فدراسیون فوتبال عربستان برای سومین‌بار در این فصل در یک‌ بازی مهم از داور سرشناس و چهره استفاده می‌کند، بدین ترتیب بازی حساس الهلال و النصر در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌حرفه‌ای عربستان را مایکل اولیور سوت خواهد زد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، تیم‌های فوتبال […]

قضاوت جدال الهلال – النصر برعهده داور سرشناس انگلیسی

فدراسیون فوتبال عربستان برای سومین‌بار در این فصل در یک‌ بازی مهم از داور سرشناس و چهره استفاده می‌کند، بدین ترتیب بازی حساس الهلال و النصر در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌حرفه‌ای عربستان را مایکل اولیور سوت خواهد زد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، تیم‌های فوتبال الهلال و النصر سه‌شنبه _ بیست‌ونهم فروردین‌ماه _ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ‌حرفه‌ای عربستان از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ملک‌فهد عبدالله شهر ریاض مهم‌ترین تقابل سال را رودرروی هم برگزار می‌کنند.

الهلال هم‌اکنون با ۴۶ امتیاز به‌طرز عجیب و غیرقابل‌باوری در رتبه چهارم جدول لیگ‌حرفه‌ای عربستان قرار دارد و النصر نیز با یک‌بازی کمتر نسبت به شاگردان رامون دیاز و ۵۳ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده است، بدین ترتیب هر دو تیم در شرایطی به‌دنبال کسب قهرمانی هستند که الاتحاد ۵۶ امتیازی را در صدر می‌بینند.

از همین‌رو به‌علت حساسیت بیش‌ازحد دیدار این دو تیم و سطح بالایی که خواهد داشت فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم گرفته است قضاوت این مسابقه را بر عهده داور سرشناس انگلیسی، یعنی مایکل اولیور بگذارد. اولیور از آماده‌ترین داوران این ماه‌های فوتبال جهان به شمار می‌رود، که علاوه بر قضاوت‌های خوب در جام‌جهانی قطر، در این فصل شش بازی در لیگ‌قهرمانان اروپا را هم سوت زده و در کنار آن یک نامزد همیشگی و مطمئن برای بازی‌های حساس لیگ برتر انگلیس هم به‌شمار می‌رود.

این انتخاب اروپایی داور برای یک‌دیدار در لیگ‌حرفه‌ای عربستان برای نخستین‌بار نیست که اتفاق می‌افتد و همین فصل دو مرتبه دیگر شاهد چنین انتخاب‌هایی از جانب فدراسیون فوتبال عربستان در سایر بازی‌های مهم بودیم که ثابت کرد باوجود اینکه در لیگ‌شان از تکنولوژی VAR بهره‌مند هستند کیفیت، سطح و آوازه داور نیز برایشان اهمیت دارد.

تیم‌های فوتبال الاتحاد و الهلال در بازی موسوم به الکلاسیکوی عربستان پنج‌شنبه_ پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱_ در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ‌حرفه‌ای عربستان از ساعت ۲۱:۰۰ در ورزشگاه ملک‌عبدالله شهر جده به‌مصاف هم رفتند که این بازی را دنیله اورساتو داور مشهور ایتالیایی قضاوت کرد.

همچنین قضاوت دیدار حساس میان الشباب و الاتحاد در دیداری معوقه از هفته نهم لیگ‌حرفه‌ای عربستان که بعد از ظهر دوشنبه نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ در ورزشگاه فیصل بن‌فهد شهر الملز برگزار شد نیز به سیمون مارسینیاک لهستانی داور فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر سپرده شده بود.