امروز روز بهینه سازی مصرف است و قطعاً بعد از شنیدن این خبر، سرعت کنتورهای برق مشترکان در سراسر کشور یک تکان اساسی به خودش می‌دهد و گردش آن کند می‌شود. لپ کلام یک جمله است. در مصرف برق صرفه جویی کنید، پاداش بگیرید.

در مصرف برق صرفه جویی کنید، پاداش بگیرید.

 این خبر برای آن دسته از باباهای عزیز که استعداد بالایی در کندکردن دور تند کولر دارند جای خوشحالی دارد. چون از این به بعد می‌توانند اهل خانه را توجیه کنند که باباجان تفاوت دور تند و دور کند کولر در یک ماه یعنی ۱۵۰ هزارتومان پاداش برای ما و کلی صرفه جویی در مصرف انرژی. وزیر نیرو گفته تا پارسال فقط خانواده‌هایی که مصرفشان زیر الگوی مصرف بود می‌توانستند از وزارت نیرو پاداش بگیرند اما امسال وزارت نیرو با دست و دلبازی و یک طرح تشویقی برای همه مشترکان حتی آن پر مصرف‌ها راه را برای اصلاح الگوی مصرف با پاداش دادن باز گذاشته است.

مثلاً در مناطق گرمسیری که در هر خانه به ازای هر اتاق خواب یک کولر گازی وجود دارد، بابای خانه اگر همت کند و وقتی کسی در اتاق خواب نیست کولر گازی اتاق را خاموش کند، می‌تواند تا یک میلیون تومان از اداره برق پاداش بگیرد. البته با این طرح وزارت نیرو امسال بار صرفه جویی در مصرف برق از دوش پدر خانواده برداشته می‌شود و انشالله همه اهل منزل پای کار می‌آیند.

دیروز وزیر نیرو در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت مشترکان با اصلاح الگوی مصرف می‌توانند پاداش‌های میلیونی از اداره برق بگیرند. جالب است بدانید که سال گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک یا قبض برقشان رایگان شد یا از اداره برق مطنقه شان طلب کار شدند.