آغاز خرید تضمینی سیب زمینی در استان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز خرید توافقی محصول سیب زمینی مازاد کشاورزان استان گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این مهم مصوب شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسکندری با اشاره به اینکه سیب زمینی کاران استان […]

آغاز خرید تضمینی سیب زمینی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز خرید توافقی محصول سیب زمینی مازاد کشاورزان استان گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این مهم مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسکندری با اشاره به اینکه سیب زمینی کاران استان زیان دیده اند و باید برای رفع دغدغه این کشاورزان تلاش شود، عنوان کرد: هم اکنون حدود ۱۱۰ هزار تن سیب زمینی در انبار‌ها و سردخانه‌های استان موجود است که به منظور حمایت از کشاورزان طرح خرید تضمینی سیب زمینی در سطح استان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت:در قالب این طرح هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید توافقی سیب زمینی برای استان مصوب شده است که بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون وظیفه پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه زمان خرید توافقی تا ۲۷ اسفند بوده و در مرحله نخست ۵۵۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود افزود:صاحبان صنایع تبدیلی و صادر کنندگان می‌توانند ۹هزار تن سیب زمینی از کشاورزان خریداری کنند.

اسکندری افزود:بر اساس این طرح محصول سیب زمینی کشاورزان هر کیلوگرم ۶۵ هزار ریال خریداری می‌شود که ۵۲ هزار ریال آن توسط خریداران و ۱۳ هزار ریال هم توسط تعاون روستایی و از محل اعتبار مصوب برای استان پرداخت خواهد شد.