لزوم توسعه شهرستان مریوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز باشماق سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان با تاکید بر لزوم توسعه شهرستان مریوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز باشماق، گفت: ظرفیت مرز باشماق ظرفیت بسیار مهمی است که در شهرستان مریوان وجود دارد و این شهرستان و مرز باشماق به عنوان مقصد نهایی کریدور شرق به […]

لزوم توسعه شهرستان مریوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز باشماق

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان با تاکید بر لزوم توسعه شهرستان مریوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز باشماق، گفت: ظرفیت مرز باشماق ظرفیت بسیار مهمی است که در شهرستان مریوان وجود دارد و این شهرستان و مرز باشماق به عنوان مقصد نهایی کریدور شرق به غرب کشور می‌باشد که در حوزه ترانزیت دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی نوری سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان با حضور در شهرستان مریوان ضمن بازدید از کارخانه‌های چیپس، خوراک طیور، آرد، نایلون‌سازی و مجتمع پرواربندی گوساله به بررسی مشکلات این واحدها پرداخت و بر لزوم توسعه شهرستان مریوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز باشماق تاکید کرد.

اشتغال‌زایی پایدار برای ۲۵۰ نفر در کارخانه فرآورده‌های سیب‌زمینی

در این سفر یک‌روزه ابتدا معاون اقتصادی استانداری کردستان به همراه فرماندار مریوان و مدیران استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از طرح تولید فرآورده‌های سیب‌زمینی بازدید به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش، این کارخانه در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال ساخت است که ظرفیت تولید کارخانه در سال ۲۰۰ هزار تن انواع فرآورده‌های سیب‌زمینی می‌باشد و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است این طرح  نیازمند تسهیلات سرمایه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که معاون اقتصادی استانداری کردستان طی بازدید به عمل آمده، دستور بررسی تسهیلات مورد نیاز طرح و پیگیری از طرف سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی را صادر نمود.

تولید سالانه ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور

در ادامه این سفر، مسئولین استانی از کارخانه خوراک طیور طلوع ماد مریوان دانه بازدید نمودند.

طرحی که از ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور در سال با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر برخوردار می‌باشد که در این بازدید معاون اقتصادی استانداری کردستان دستور بررسی تسهیلات مورد نیاز طرح و پیگیری ثبت شرکت و صدور پروانه بهره‌بهرداری از طرف دامپزشکی و همچنین تخصیص سهمیه دان مورد نیاز طرح را صادر کرد.

طرح پرواری بندی ۵ هزار راسی با  تولید سالیانه یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز

طرح پرواری بندی ۵ هزار راسی با  تولید سالیانه یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز و اشتغال‌زایی برای  ۲۰ دیگر طرحی بود که مورد بازدید مسئولین استانی قرار گرفت.

علی نوری سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان در بازدید از طرح مذکور، دستوربررسی آسفالت جاده دسترسی و افزایش تخصیص آب مورد نیاز و افزایش آمپراژ برق مورد نیاز چاه‌های این مجتمع را صادر کرد.

تولید ۳۰ هزار تن آرد در سال با اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر

آخرین طرحی که دولتمردان کردستانی از آن بازدید نمودند، طرح تولید ۳۰ هزار تن آرد در سال با اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر در کارخانه آرد صدف بود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان در بازدید از این کارخانه دستور بررسی سهمیه گندم مورد نیاز کارخانه و رفع مشکلات آن را صادر کرد.

لزوم توسعه شهرستان مریوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز باشماق

پایان بخش برنامه سفر یک روزه معاون اقتصادی استاندار کردستان برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری بود.

در این جلسه علی نوری با بیان اینکه شهرستان مریوان دارای ظرفیت‌های بسیار مهم و قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، بیان کرد: ظرفیت مرز باشماق ظرفیت بسیار مهمی است که در شهرستان مریوان وجود دارد و این شهرستان و مرز باشماق به عنوان مقصد نهایی کریدور شرق به غرب کشور می‌باشد که در حوزه ترانزیت دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است.

وی تأکید کرد: حتماً باید از ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری شهرستان مریوان استفاده شود و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و سرمایه‌گذاری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در پایان خاطر نشان کرد: طرح‌هایی که در این جلسه مطرح شد عمده آنها دارای مشکلاتی در حوزه اخذ تسهیلات، واردات، صادرات، جاده دسترسی و سایر موضوعات بودند که تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شد و مصوبات این جلسه را پیگیری خواهم کرد.

کویستان عبدالحکیمی