آیا قاضی زاده هاشمی از بنیاد شهید می رود؟! با توجه به جابجایی و خانه تکانی های شایسته در دولت سیزدهم و تغییرات رو به جلوی دولت از سوی ، آیا قاضی زاده هاشمی در بنیادشهید و امور ایثارگران که همیشه به عنوان گزینه اول بر سر زبانهاست در این تغییرات جابجا خواهد شد؟ به […]

آیا قاضی زاده هاشمی از بنیاد شهید می رود؟!

با توجه به جابجایی و خانه تکانی های شایسته در دولت سیزدهم و تغییرات رو به جلوی دولت از سوی ، آیا قاضی زاده هاشمی در بنیادشهید و امور ایثارگران که همیشه به عنوان گزینه اول بر سر زبانهاست در این تغییرات جابجا خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری شهید خبر: با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم علیرغم دست یابی به برخی توفیق ها اما هنوز مشکلاتی در بخش های مختلف وجود دارد که توقع مردم را برآورده نکرده است.

این در شرایطی است که رئیس جمهور بارها اذعان کرده با هیچ یک از مدیران دولتی عقد اخوت نبسته و اگرشخصی توانایی فعالیت در مسئولیت خود را نداشته باشد برکنار خواهد شد.

جدا شدن وزیر کار، آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پست های خود؛ مصادیقی از همین سخن رئیس جمهور است. این موضوع نشان دهنده عزم دولت برای گره گشایی از مشکلات کشور و مردم است که باید این روحیه را به فال نیک گرفت. چراکه دولت خود را در رودربایستی های مدیریتی و جناحی ندیده و اصل را بر انجام بدون وقفه کار برای رفع مشکلات کشور می داند. 

در این میان یکی از سازمان هایی که جامعه هدفی گسترده با انواع مشکلات به جا مانده از گذشته و حال را یدک می کشد، بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

این بنیاد وظیفه خطیر رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ایثارگران را به عهده دارد که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. موضوعاتی مانند بیمه های درمانی، اشتغال، مسکن، مقرری ها و … تنها گوشه ای از مشکلاتی است که عملکرد ضعیف بنیاد در رفع این نیازها باعث بروز نارضایتی هایی شده است.

علیرغم تلاش دلسوزانه برخی از مدیران بنیاد برای پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه هدف- که رسالت اصلی بنیاد می باشد- اما متاسفانه تا کنون اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نپذیرفته تا رضایت خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری را در پی داشته باشد. چرا که به یاد داریم در برخی دوره های گذشته عملکرد خوب و رسیدگی به موقع به مشکلات رضایت نسبی خانواده های شهدا را به وجود آورده بود. 

جالب آنجاست که آقای قاضی زاده هاشمی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: “اگر یک سوم مردم از مدیری ناراضی باشند، آن مدیر باید عزل شود.” همچنین او در جایی دیگر و در دوره انتخابات گفته بود: “غیرت مهم‌ترین شاخص مسوولان است، بنابراین وقت آن است که مسئولان نیز باید غیرت داشته باشند از مواضع انقلابی کوتاه نیایند به گونه ای از پشت درهای بسته مدیریت نکنند.” این دقیقا همان چیزی است که از مدیر غیور انقلابی انتظار می رود که اگر نارضایتی مردم را دید از مسند خود کناره گیری نماید.‌

حال این سوال مطرح می شود که در حالی که رئیس جمهور عملکرد مدیران خود را بدون کوچکترین اغماضی زیر ذره بین دارد، آیا نحوه فعالیت رئیس بنیاد شهید و نارضایتی های موجود جامعه هدف، باعث اخذ تصمیات مهمی خواهد شد یا نه؟

آیا قاضی زاده هاشمی از بنیاد شهید خواهد رفت تا با ریل گذاری جدید خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری شاهد تحول در انجام وظایف این سازمان باشد؟

تا چه زمانی باید منتظر این تصمیم رئیس جمهور باشیم؟