معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: پرونده جنایت آمریکا علیه فرمانده مجاهد؛ شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مراحل پایانی است.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در دومین همایش بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه در هر ماه سندی از جنایات آمریکا وجود دارد گفت: در تیر ماه دو حادثه رخ داده است که عامل هر دو آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: جریان منافقین با پشتیبانی و حمایت آمریکا در سال‌های متمادی توانستند سرپا بمانند و آمریکایی‌ها منافقین را در دندان خود برای انجام جنایات نگه داشتند.

دهقان با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: در مرداد ماه نیز خاطره کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ با جنایات آمریکا انجام گرفت و این نیز سندی دیگر برای جنایات آمریکا است.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در ۸ شهریور نیز نخست وزیر ایران به شهادت رسید همچنین در مهر ماه نیز شاهد آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران بودیم و مشاهده شد که آمریکا به صدام کمک کرد و صدام مزدور حماقت کرد و ۸ سال جنگ تحمیلی را علیه ایران ایجاد کرد.

وی با اشاره به حملات شیمیایی گفت: هزاران نفر از افراد و مردم بیگناه در حلبچه و خاک ایران کشته و مصدوم شدند و تعدادی از جانبازان شیمایی ایرانی در هلند از شرکتی که بیش از ۵ هزار تن مواد شیمیایی در اختیار صدام گذاشته بود شکایت کردند.

دهقان با بیان اینکه ۱۳ آبان سند جنایات آمریکا است گفت: آمریکایی‌ها از همان آغاز تلاش کردند تا نفوذی‌های خود را در حکومت جای دهند و از طریق خائنین جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در کنار تمام این جنایات بحث تحریم‌ها نیز مطرح است گفت: آمریکا چند دهه است که برای فشار آوردن به ایران از هیچ ابزاری کوتاهی نکرده و تحریم‌های بسیاری را علیه ایران اعمال کرده است.

وی ادامه داد: میلیون‌ها نفر در ایران با دلیل شدیدترین تحریم‌ها در معرض مشکلات فراوان قرار گرفتند و همان زمان بود که یکی از مسؤولان آمریکا گفت اگر مردم ایران به دنبال خوردن غذا هستند باید به حرف ما گوش کنند.

دهقان تصریح کرد: آمریکایی‌ها از هر وسیله نامشروعی برای رسیدن به هدف نامشروع خود استفاده کردند و به دنبال آن بودند تا با ایجاد فشار بر مردم حکومت را ازهم ببرند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در بیانیه‌های حقوق بشر تصریح شده است که هر اقدامی که موجب رنج عظیم برای مردم شود اشتباه است گفت: در سال ۹۱ و ۹۲ با افزایش قیمت دلار قیمت کالاها چندین برابر شد که این موجب رنج مردم شد همچنین با خروج آمریکا از بر جام بازهم قیمت کالاها افزایش یافت و قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان رسید و افراد ضعیف‌تر در وضعیت شدید زندگی قرار گرفتند اما ایران خود را از زیر آوار تحریم‌ها بیرون آورد.

وی گفت: طبق گزارش سازمان ملل تحریم‌هایی که با پیگیری آمریکا علیه عراق وضع شد منجر به کشته شدن ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شد.

دهقان اظهار کرد: زمانی می‌توان به عدالت سازمان ملل ایمان آورد که آمریکایی‌ها را محاکمه کنند اگر اشخاصی که مستقیماً دستور ارتکاب جنایات را داده اند محاکمه شوند آنگاه می‌توان ادعا کرد سازمان ملل بی طرف است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: جنگ نیابتی را آمریکا انکار نکرد و جنایاتی که در فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، یمن انجام شد حاکی از آن است که دست آمریکا به خون کودکان و مردم بیگناه آلوده است همین آمریکایی‌ها مستقیماً عروسی افغانستان را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه فهرستی از اقدامات جنایات آمریکا وجود دارد گفت: آمریکایی‌ها برای منافع خود میلیون‌ها نفر را کشتند و ادعای حقوق بشر دارند و این نشان از رذالت و پر رویی آمریکایی‌ها دارد.

دهقان با بیان اینکه خوشبختانه با وجود تمام این جنایات آمریکا به اهداف خود نرسید، گفت: آمریکا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ از ایران اخراج شد و سال‌های بعد نیز با مجاهدت و وحدت مسلمین از منطقه نیز تا حد زیادی اخراج شد و منافعش به خطر افتاد و خوشبختانه کشورهای مسلمان نیز به تدریج به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود به کشور جنایتکاری مثل آمریکا پناه برد و به آن تکیه کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه تحریم‌ها پرونده سنگینی علیه آمریکا تهیه شده است و ۱۰ ها جلد سند علیه این تحریم‌ها آماده شده است و برای مقابله با تحریم‌های علیه ایران هر اقدامی انجام می‌شود و کارشناسی‌های لازم درباره پرونده جنایات آمریکا علیه فرمانده مجاهدین در مراحل پایانی است و به زودی به اتمام می‌رسد تا همه مردم دنیا شاهد جنایات آمریکا باشند و کسانی که همچنان چشم به آمریکا بسته‌اند و با افتخار خود را غرب گرا می‌دانند به هوش بیایند.