مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک‌درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد تا ۴۵درصد می‌تواند از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، رحمانی مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک […]

مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک‌درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد تا ۴۵درصد می‌تواند از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، رحمانی مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد در تعرفه به‌اندازه سه واحد از مبلغ گازبهای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و تا ۴۵ درصد می‌تواند از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها خواهد بود.

رحمانی گفت: در راستای اجرایی کردن بند (م) تبصره یک قانون بودجه شرکت ملی گاز ایران، مصارف در بخش خانگی، شهرها و روستاها از اقلیم‌های یک تا ۵ و اقلیم‌های بسیار سرد تا اقلیم گرم، تقسیم‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: براساس بند (ک) تبصره ۱۵، گازبهای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مصارف متعارف در پلکان اول تا سوم دارند رایگان می‌شود و مبلغ گازبهای این مشترکین از محل افزایش قیمت تعرفه‌های بدمصرف جبران خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: براساس مصوبه دولت سه پلکان اول مصرف در تمامی اقلیم‌ها بدون تغییر باقی مانده است و این یک تشویق برای مشترکانی است که در حد متعارف گاز را مصرف می‌کنند.

وی گفت: پلکان چهارم تا ششم به‌میزان سی درصد، پلکان چهارم تا دهم مصارف پرمصرف و پلکان یازدهم تا دوازدهم بدمصرف هستند.