امام جمعه شیراز گفت: برای عملیاتی کردن نقشه فرهنگی استان، توجه به سبک زندگی اسلامی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز میلاد با […]

امام جمعه شیراز گفت: برای عملیاتی کردن نقشه فرهنگی استان، توجه به سبک زندگی اسلامی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق علیه السلام با اشاره به آیات قرآن گفت: پیامبر (ص) برای مردم بسیار دلسوز و برای هدایت آن‌ها همواره تلاش فراوان و سختی بسیار متحمل شدند.
آیت الله دژکام افزود: امروز هم در شرایطی قرار داریم که برای تمرین دلسوزی برای مردم با الگوبرداری از پیامبر اکرم (ص) باید رسانه‌ها کمک کنند و در مسیر تمدن سازی اسلامی تلاش و حرکت مضاعف داشته باشند.
امام جمعه شیراز با اشاره به پیشینه کهن و پرافتخار شهر شیراز بیان کرد: شیراز به عنوان شهری که باید تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با عمق و گستردگی و برتری نسبت به سبک‌های دیگر از اینجا صادر شود باید شناخته شود.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظلع العالی) بر نیاز به تحول در دولت و ملت تاکید فرموده اند و تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در تمامی بخش‌های اداری و حکمرانی و بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی است.
او گفت: اگر می‌خواهیم طرف پیامبر (ص) باشیم باید یک حرکت جهادی برای اصلاح امورمان آغاز کنیم و برخی از نکاتی که در سبک زندگی اسلامی درگیریم باید کمک دهیم و به سمت صحیح آن پیش ببریم.
آیت الله دژکام همچنین به عملکرد استادان دانشگاه شیراز در برپایی کنگره بین المللی محمد رسول الله در آیینه ادب و هنر اشاره کرد وگفت: با تقدیر کتبی رهبر معظم انقلاب از این اتفاق فرهنگی، در شورای فرهنگ عمومی استان هم مصوب شد که این موضوع مورد توجه همه دستگاه‌های فرهنگی استان قرار گیرد.
امام جمعه شیراز با بیان صفات پیروان پیامبر (ص) در خطبه دوم نماز گفت: در سوره «فتح» برای پیروان پیامبر پنج ویژگی ذکر شده که ایجاد آن‌ها در امت اسلامی موجب می‌شود تا عزت امت اسلامی لطمه نخورد، ویژگی اول اشدا علی الکفار است، دشمن دلش می‌خواهد شما را از این موضع سرسختی با کفار به هر بهانه بیرون ببرد، اما ما اهل نرم خویی با خودمان و مسلمانان هستیم، اما با کفار نرم خو نخواهیم بود.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت فرمودند تا می‌شود مسائل را امنیتی نکنید، اما کار قضایی و امنیتی نیز لازم است.
وی با اشاره به شهادت دو نفر از مدافعان امنیت در شهر بیرم لارستان افزود: دستگاه قضایی وظیفه خودش را بهتر می‌داند، اما این بدنه متدین و حزب‌الهی نظام اسلامی چقدر باید مظلومیت داشته باشد؟ در همین مدت گذشته ۴ شهید دادیم.
اماتم جمعه شیراز ادامه داد: شب گذشته، یک طلبه و یک پاسدار را، شهید کردند برای اینکه گفتند شعار‌های هنجارشکن را دیوارنویسی نکنید.
آیت الله دژکام ادامه داد: دستگاه‌های تبلیغات دشمن و عده‌ای منافق در درون می‌خواهند یکی یکی بچه‌های ما را بکشند و جلوی این مظلومیت باید یک جایی گرفته شود و این مشکل به زودی با حسن تدبیر مجموعه‌های قضایی و امنیتی به امید خدا حل خواهد شد.