رئیس بانک مرکزی عراق گفت: سال آینده تمام مبادلات تجاری داخلی و غیر آن، به جای دلار با دینار عراقی صورت خواهد گرفت.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «علی العلاق» رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بغداد در تلاش است تا کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان بانک‌های عراقی و همتایان خارجی خود در روابط تجاری […]

رئیس بانک مرکزی عراق گفت: سال آینده تمام مبادلات تجاری داخلی و غیر آن، به جای دلار با دینار عراقی صورت خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «علی العلاق» رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بغداد در تلاش است تا کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان بانک‌های عراقی و همتایان خارجی خود در روابط تجاری پیدا کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «سال آینده تمام مبادلات تجاری داخلی و غیر آن، به جای دلار با دینار عراقی صورت خواهد گرفت».

دولت عراق در تلاش است تا با اجرای اقدامات جدی‌تر و اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر علیه بانک‌ها روند کنونی ارزش دینار عراق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند.

چند ماهی است که ارزش دینار در برابر دلار روندی نزولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته و همین امر باعث شده تا شاهد افزایش شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی در عراق و نارضایتی مردم این کشور باشیم. دلیل کاهش ارزش دینار قاچاق ارز در این کشور است.

بانک مرکزی عراق اخیرا از بانک‌ها و صرافی‌های این کشور خواسته تا با استفاده از دوربین عکس تمام مشتریان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند.

دولت عراق در ماه مارس تصمیم بانک مرکزی این کشور برای تعیین نرخ رسمی برابری دینار با دلار روی رقم ۱۳۰۰ دینار به ازای هر دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأیید کرد، اما در حال حاضر در بازار عراق و اقلیم کردستان برابری دینار با دلار به بالای ۱۵۰۰ دینار رسیده است