معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در چهار ماهه امسال ۴۵ هزار و ۵۴۳ تن مرغ و تخم مرغ در قزوین به تولید رسیده که بیش از نیاز و مصرف داخلی شهروندان استان بوده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،حمیدرضا عزتی روز جمعه با اعلام […]

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در چهار ماهه امسال ۴۵ هزار و ۵۴۳ تن مرغ و تخم مرغ در قزوین به تولید رسیده که بیش از نیاز و مصرف داخلی شهروندان استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،
حمیدرضا عزتی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۷۴ واحد مرغداری تخم گذار در استان قزوین با ظرفیت ۹ میلیون قطعه وجود دارد که سالانه ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن تخم مرغ را دارند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۶۰ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین به تولید برسد.
این مسوول همچنین گفت: در مدت یاد شده همچنین ۲۰ هزار و ۹۸۳ تن گوشت مرغ در استان قزوین به تولید رسیده است.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان تولید گوشت سفید بیش از نیاز و مصرف داخلی مردم استان بوده به طوری که مازاد تولید برای کمک به تامین نیاز مرغ استان های همجوار عرضه شده است.
وی با اشاره به تامین به موقع نهاده های مورد نیاز صنعت مرغداری استان قزوین در سال جاری، یادآور شد: حدود ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های قزوین طی چهار ماهه امسال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۵ درصدی را نشان می دهد.
عزتی  افزود: ۴۸۰ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین با ظرفیت جوجه ریزی ۱۰ میلیون قطعه وجود دارد.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین در تولید محصولات دامی از جمله مرغ و تخم مرغ از قطب های کشور به شمار می رود به طوری که سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن از این محصولات را تولید کرده و علاوه بر تامین نیاز خود، بخشی از نیاز استان های همسایه و تهران را نیز مرتفع می کند.
این مسوول با بیان اینکه ذخیره سازی اقلام اساسی نظیر مرغ به میزان کافی و مورد نیاز در سردخانه های استان انجام شده است،افزود: هیچ گونه کمبودی در زمینه عرضه و توزیع مرغ گرم در نقاط مختلف قزوین وجود ندارد.
وی افزود: تمهیدات و هماهنگی لازم با مرغداری ها و کشتارگاه ها به منظور تامین گوشت گرم در ایام ماه محرم انجام شده است و  با برنامه ریزی های مناسب دغدغه ای برای تامین گوشت سفید و قرمز در مناسبت ها و ایامی که تقاضای مصرف بالا می رود، نداریم.