تلفات زلزله جدید ترکیه به ۶ کشته و ۲۹۴ مصدوم رسید مقام‌های دولت ترکیه اعلام کردند که تلفات دو زلزله شامگاه دوشنبه (دیشب) در استان هاتای این کشور به ۶ کشته و ۲۹۴ مصدوم افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه درباره تلفات زلزله ۶.۴ ریشتری و […]

تلفات زلزله جدید ترکیه به ۶ کشته و ۲۹۴ مصدوم رسید

مقام‌های دولت ترکیه اعلام کردند که تلفات دو زلزله شامگاه دوشنبه (دیشب) در استان هاتای این کشور به ۶ کشته و ۲۹۴ مصدوم افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه درباره تلفات زلزله ۶.۴ ریشتری و ۵.۸ ریشتری شامگاه دوشنبه در هاتای آمار جدیدی ارائه داد.

منابع رسانه‌ای از ترکیه خبر دادند، در شرایطی که تلفات زلزله‌های شدید هفدهم بهمن ماه به بالای ۴۱ هزار نفر رسیده است، دو زمین لرزه شدید شامگاه دیشب در استان هاتای هم افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که شامگاه دوشنبه دو زمین‌لرزه‌ جدید در استان هاتای واقع در نزدیکی مرز با سوریه به وقوع پیوست.

به گفته آفاد، کانون اولین زمین‌لرزه به بزرگی ۶.۴ ریشتر منطقه دفنه در عمق ۱۶.۷ کیلومتری بوده و حوالی ساعت ۲۰:۰۴ به وقت محلی رخ داد.

تنها سه دقیقه بعد از این زمین لرزه، زلزله ۵.۸ ریشتری به مرکزیت منطقه سمندق در استان هاتای و در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که تاکنون در نتیجه این دو زلزله ۶ نفر جان باخته و ۲۹۴ نفر هم مصدوم شده‌اند.

این دو زلزله جدید در ۱۰ استان دیگر ترکیه و همچنین در کشورهای سوریه، مصر، لبنان، عراق، اردن و فلسطین اشغالی هم احساس شد.

وقوع دو زمین لرزه جدید این بار در استان هاتای ترکیه در شرایطی انجام شده که دو هفته قبل این کشور شاهد زمین‌لرزه‌های مرگباری بوده است. طبق گزارش‌ها، تلفات زمین‌لرزه‌ هفدهم بهمن و پس لرزه‌های بعدی آن به بیش از ۴۱ هزار کشته رسیده است.