صرفه‌جویی ۱۲.۵ درصدی مصرف گاز در شهرداری اصفهان مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در کاهش مصرف گاز در فصل پاییز و زمستان جاری ۱۲.۵ درصد کاهش مصرف داشته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری […]

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در کاهش مصرف گاز در فصل پاییز و زمستان جاری ۱۲.۵ درصد کاهش مصرف داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید مهدی حسینی با اشاره به صرفه‌جویی شهرداری اصفهان در مصرف گاز اظهار کرد: شهرداری ۲۰۰ ساختمان اداری و خدماتی دارد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در سال مصرف گاز دارد و با صرفه‌جویی انجام شده ۱۲.۵ درصد در تراز یک‌ساله، مصرف گاز آن کاهش پیدا کرده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: شهرداری به‌واسطه خدمات مختلف، مصرف‌کننده انرژی الکتریکی و گاز است که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی همیشه مورد تأکید شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ممیزی سالانه در وسایل سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌های خدماتی شهرداری، اقدامات اصلاحی معاینه فنی موتورخانه‌ها در راستای کاهش آلایندگی هوای اصفهان و رعایت قانون هوای پاک هر سال انجام می‌شود.

حسینی ادامه داد: استفاده از آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش مصرف حامل‌های انرژی صورت‌گرفته است، البته ناگفته نماند این نظارت بر ساختمان‌ها در تملک شهرداری است، اما نظارت بر کاهش مصرف حامل‌های انرژی الکتریکی علاوه بر ساختمان‌های در تملک شهرداری، شامل اماکن عمومی نیز می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۱۵۰۰ انشعاب برق در پارک‌ها و فضای سبز و اماکن تاریخی وجود دارد که این مدیریت علاوه بر نظارت بر انرژی برق و الکتریکی در ساختمان‌های شهرداری بر اماکن عمومی زیر نظر شهرداری نظارت دارد و در این راستا در تراز سالانه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کاهش مصرف داشته‌ایم.

وی بیان کرد: شهرداری این کلان‌شهر در زمینه مصرف انرژی ۲۰ درصد کاهش مصرف و رتبه نخست را بین شهرهای کشور در حوزه اداری داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه این مدیریت حلقه واسط بین صنعت و مردم است، اضافه کرد: در حال حاضر ما دو موضوع مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز در شهرداری و اماکن عمومی از طریق فرهنگ‌سرا پیگیری می‌کنیم.