بوستان کتاب در سنندج راه اندازی می شود رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: به مناسبت روز سنه و به همت شهرداری و با همکاری و مشارکت کتابخانه های عمومی استان کردستان بوستان کتاب برای نخستین بار در سنندج راه اندازی می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

بوستان کتاب در سنندج راه اندازی می شود

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: به مناسبت روز سنه و به همت شهرداری و با همکاری و مشارکت کتابخانه های عمومی استان کردستان بوستان کتاب برای نخستین بار در سنندج راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سه رکوت نجفی در نشست هماهنگی راه اندازی بوستان کتاب که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری روز ۶ اردیبهشت با عنوان «روز سنه»، اظهار کرد: بر این اساس هر سال و در هفته ای با عنوان هفته سنه از ۶ لغایت ۱۳ اردیبهشت برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهر برگزار می شود.
سرکوت نجفی با اشاره یه اینکه در سال جاری نیز برای پاسداشت این روز برنامه های متنوعی با دعوت از عموم مردم برگزار می شود، گفت: در این هفته برنامه های شاخص هنری از جمله اجرای تئاتر خیابانی، موسیقی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و همچنین افتتاح بوستان کتاب انجام می شود.
رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج افتتاح بوستان کتاب را از نیازهای مهم فرهنگی شهر سنندج عنوان کرد و افزود: با توجه به نامگذاری شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، راه اندازی بوستان و پاتوق های فرهنگی امری ضروری است.
نجفی بیان کرد: پارک روبروی کتابخانه شهر که در مرکز شهر واقع شده با توجه به نزدیکی به مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه، دانشگاه، کانون پرورشی فکری و کانون امام خمینی(ره) دارای موقعیتی ویژه و منحصربفرد است و می تواند به مرکز توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با تقدیر از کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های مهم فرهنگی در سنندج، اضافه کرد: راه اندازی بوستان کتاب با همکاری شهرداری و کتابخانه های عمومی نیز اقدامی موثر و جریان ساز خواهد بود.
محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان هم در این نشست هماهنگی راه اندازی این بوستان که با حضور معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج؛ برگزار شد، اظهار کرد: این بوستان به مناسبت «روز سنه » (روز سنندج) در روز ۶ اردیبهشت امسال افتتاح و آماده خدمات رسانی به علاقمندان می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد راه اندازی این بوستان در مرکز سنندج (سه راه ادب، روبرروی کتابخانه شهید مطهری) از سوی شهرداری سنندج داده شده و المان های ویژه برای نصب در این مکان آماده شده است.

با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در این بوستان وظیفه تولید محتوا را دارد، تصریح کرد: بر اساس برنامه و در طول سال برنامه های متنوعی با دعوت از علاقمندان و کتابخوانان توسط این نهاد برگزار خواهد شد و بدون شک این بوستان به یک پاتوق فرهنگی اثرکذار بدل می شود.

مخدومی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب برای علاقمندان، تجلیل از برخی نویسندگان مطرح سنندجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و برخی برنامه های جنبی ویژه از جمله اقداماتی است که در روز افتتاح و راه اندازی این مجموعه با همکاری کتابخانه های عمومی و شهرداری سنندج انجام می گیرد.