به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، کاروان بزرگ دختران اصفهانی با شعار “در مسیر خواهر خورشید” از میدان لاله به سمت حرم خواهر امام رضا(ع) همراه با گلباران حرم و نقاره زنی، راهپیمایی کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری رکنا از اصفهان،علی جمشید بیک، مسئول کمیته […]

به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، کاروان بزرگ دختران اصفهانی با شعار “در مسیر خواهر خورشید” از میدان لاله به سمت حرم خواهر امام رضا(ع) همراه با گلباران حرم و نقاره زنی، راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری رکنا از اصفهان،علی جمشید بیک، مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برنامه امروز با حضور پرشور هزاران نفر از بانوان منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار می شود که در نتیجه مشارکت و همکاری مسئولان فرهنگی منطقه ازجمله کانون های فرهنگی و مساجد، بسیج خواهران، شهرداری و خادمان آستان حرم حضرت زینب (س) با شعار در مسیر خواهر خورشید شکل گرفته است.
وی افزود: در این برنامه از مدارس منطقه، پایگاه های بسیج خواهران و دیگر گروه های مردم نهاد و تشکل ها دعوت شده تا با حضور خود نقش آفرینی کنند.

دبیرکانون های فرهنگی منطقه ۱۴، هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از بانوان محجبه و انجام رزمایشی با حضور بانوان به نشانه تعهد و پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا و عقاید دینی عنوان کرد و گفت: در طول مسیرف برپایی موکب ها توسط مردم و استقبال از حضور خادمان آستان قدس رضوی در اصفهان همراه با تشییع شهید والامقام، جانباز ۷۰درصد بود که بعد از سالها تحمل درد، به شهادت رسید و این اتفاق، خاطره دفاع مقدس را برای ما زنده کرد.

وی تشکیل قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی را در نتیجه تعامل و هم افزایی مسئولان اجرای منطقه که شامل شهرداری، تشکل های مردم نهاد، اوقاف و کانون های مساجد و اهالی منطقه عنوان کرد تا در مناسبت های فرهنگی و مذهبی بطور هماهنگ عمل نمایند.

در ادامه، حجت الاسلام محسن صادق زاده، مدیر اجرایی حرم حضرت زینب(س) با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، از برگزاری برنامه هایی توسط بقاع شاخص در دهه کرامت خبر داد و گفت: آستان قدس و حرم حضرت معصومه(س) قطب های چهارم و پنجم زیارت اهل بیت شناخته می شوند و برنامه های متعددی در برای بزرگداشت آنها در دهه کرامت برگزار می گردد.

صادق زاده، شعار دهه کرامت را “اصفهان با حرمش، صحن و صحرای مشهد است”، عنوان کرد و گفت: چون حضرت زینب(س) خواهر امام رضا(ع) هستند، حرم ایشان نیز یادآور بارگاه حضرت است و براین اساس، ۱۳ رسته فعالیت با الگوبرداری از آستان قدس در حرم حضرت زینب(س) اجرا می شود.

وی در بیان برنامه های شاخص توضیح داد: اجتماع عظیم بانوان منطقه ۱۴ با مشارکت شهرداری، هیئات، مساجد و کانون ها با حضور بیش از ۱۰۰نفر از خادمان آستان قدس که از مشهد به اصفهان آمده اند و خادمان بانو که در حرم حضرت زینب هستند، سخنرانی حجت الاسلام کشاورز، سرود، مراسم گلباران در روز هشتم ذی القعده و دیگر برنامه های متنوع برگزار می گردد. همچنین، خدمت رسانی کریمانه و برپایی میزهای خدمت برای زائران در زمینه پایش سلامت، خدمات مشاوره، بینایی سنجی و برپایی جشن و سخنرانی در مساجد شاخص اصفهان، توزیع روزانه ۴۰۰ پرس غذای گرم ویژه نیازمندان ازجمله فعالیت ها در این ایام است