استاندار کردستان روز پنجشنبه از مرز باشماق مریوان بازدید کرد و در جریان آخرین تمهیدات صورت گرفته برای خدمت به زائران اربعین حسینی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در دومین روز از هفته دولت به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان مریوان […]

استاندار کردستان روز پنجشنبه از مرز باشماق مریوان بازدید کرد و در جریان آخرین تمهیدات صورت گرفته برای خدمت به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در دومین روز از هفته دولت به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان مریوان سفر کرد.

وی در ابتدای ورود به مریوان، از مرز باشماق این شهر بازدید کرد و ضمن بررسی مقدمات سفر زائران اربعین حسینی، توصیه های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به زائران به مسوولان شهرستان آرایه کرد.

بازدید از طرح ساماندهی مرز باشماق و بررسی مقدمات سفر زائران اربعین حسینی، افتتاح چند طرح کشاورزی و گردشگری در مریوان و روستای نگل و شویشه از جمله برنامه‌های سفر یک روزه استاندار کردستان به شهرستان مریوان است.

اوایل هفته اعلام شد با تصمیم مسوولان ارشد کشور، مرز باشماق مریوان برای میزبانی زائرین اربعین حسینی و ورود و خروج آنان انتخاب شده است.

زارعی کوشا روز گذشته نیز در اولین روز از هفته دولت و در سفر به بانه، چهار واحد تولیدی، ۶ پروژه حوزه آب و چندین طرح گازرسانی را در این شهرستان افتتاح کرد.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان