وزیر کشور با اعلام اینکه ۳ میلیون نفر در میهمانی کیلومتری غدیر تهران در تهران حضور داشتند. گفت: برخی می‌گویند دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند. درصورتی که همین دهه هشتادی‌ها آیین‌هایی چون غدیر و اربعین را برپا می‌کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد وحیدی در همایش «امیرالمومنین (ع)؛ معیار زندگی، الگوی […]

وزیر کشور با اعلام اینکه ۳ میلیون نفر در میهمانی کیلومتری غدیر تهران در تهران حضور داشتند. گفت: برخی می‌گویند دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند. درصورتی که همین دهه هشتادی‌ها آیین‌هایی چون غدیر و اربعین را برپا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد وحیدی در همایش «امیرالمومنین (ع)؛ معیار زندگی، الگوی حکمرانی» با تبریک عید غدیر و روز مباهله، اظهار کرد: دین اسلام در روز غدیر کامل شد اما آنچنان که شایسته بود. حقایق آن در اذهان مردم جاری و ساری نشد. به‌طوری که تا ۶۰ سال بعد از شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) روی منبرها، وی را دشنام می‌دادند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در همه زمان‌ها افزود. رسانه آنچنان در آن زمان تأثیرگذار بود که فضا را علیه امیرالمومنین (ع) تغییر داد و پرده‌های دروغ را برافراشته بود.

نظام سیاسی اسلام

وزیر کشور با بیان اینکه نظام سیاسی اسلام، در واقعه غدیر خود را نشان می‌دهد. ادامه داد: از پس قرن‌ها، انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر، بروز کرد؛ امروز جریان غدیر به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زنده است.

وحیدی حماسه غدیر امسال را از عنایت الهی دانست. و گفت: خداوند هر روز یکی از الطاف بزرگ خود را به ما نشان می‌دهد؛ سال‌های گذشته، حماسه بزرگ اربعین رخ داد و این رویه تا امروز ادامه دارد.

وی ادامه داد: حماسه غدیر از سال گذشته آغاز شد. و بر اساس برآوردها امسال حدود ۳ میلیون نفر در این جشن در تهران حضور داشتند.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر اهمیت غدیر از عاشورا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. اظهار کرد: گفتن از غدیر و نکات وجودی و فضائل امیرالمومنین حضرت علی (ع) اهمیت دارد. زیرا امکان ندارد جوان ما با معارف اهل بیت (ع) آشنا باشد و منحرف شود.

وی با تأکید بر اینکه برپاکنندگان آیین‌های مذهبی اغلب از قشر جوان هستند، افزود: می‌گویند دهه‌هشتادی‌ها از انقلاب جدا شدند، در صورتی که همین دهه‌هشتادی‌ها مراسم اربعین را برگزار می‌کنند. و بنابراین جلسات فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی ایران برای چگونگی راهنمایی جوانان، بسیار مهم است.