نتایج نوبت‌دهی مرحله دوم عرضه در سامانه یکپارچه خودرو ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد اعلام می‌شود.‌

با توجه به ‌برنامه‌ اعلامی قبلی در موضوع نوبت‌های دوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، امروز ‌نتایج نوبت دهی دور دوم عرضه اعلام می‌شود و متقاضیان از موعد تحویل خودروها مطلع می‌شوند.  

در این‌باره، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو روز گذشته در گفت‌‌وگو با فارس گفت که نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو، ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۴ خرداد از سوی وزارت صمت و در سامانه اعلام می‌شود.

‌تقدسی اضافه کرد: در هفته جاری با حضور نهادهای نظارتی، اولویت بندی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو انجام شد، براساس اعلام قبلی در سامانه یکپارچه بعد از اعلام نتایج  نوبت دهی در روز ۲۴ خرداد، بانک‌ها مکلفند پول‌های بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حسابشان برداشت کنند. 

‌فرآیند دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد به‌طوری که متقاضیان خرید خودرو از طریق این سامانه در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت فرصت داشتند تا نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت نزد بانک ها اقدام کنند. 

بعد از این مرحله و پایش اطلاعات مشتریان، متقاضیان که شرایط لازم را داشتند می‌توانستند  در بازه زمانی ۳ تا ۱۰ خرداد نسبت به انتخاب خودرو در سامانه اقدام کنند.

هدف از این طرح؛ عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید است. 

‌در دوره اول عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه بیش از ۹۰۰ هزار نفر برای خرید خودرو ثبت نام کردند و براساس قولی که فاطمی امین، وزیر سابق صمت درباره حذف قرعه کشی داده بود، در دوره اول بدون قرعه کشی و فقط براساس نوبت دهی به تمام متقاضیان خرید خودرو در سامانه براساس نوبت خودرو داده می‌شود. 

نتایج اولویت‌بندی دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی‌، از ساعت ۱۴ امروز از طریق سامانه یکپارچه به آدرس (https://esalecar.ir/login) قابل مشاهده است.