حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه راهکار نجات جامعه از معضلات فرهنگی ایجاد شده در جامعه، تمسک به قرآن کریم است اظهار داشت: بر اساس سخنان پیامبر اکرم، تمسک به قرآن کریم انسان را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی،در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاحیه هفدهمین […]

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه راهکار نجات جامعه از معضلات فرهنگی ایجاد شده در جامعه، تمسک به قرآن کریم است اظهار داشت: بر اساس سخنان پیامبر اکرم، تمسک به قرآن کریم انسان را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی،در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهار داشت: کشور ما پس از ۴۰ سال از منظر فرهنگی و اخلاق انسانی و اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: نوروز امسال گوشه‌هایی از حرکت‌های دشمن شاد کن را در مسجد شیخ لطف‌الله و میدان امام (ره) مشاهده کردیم که بسیاری از افراد متدین اصفهانی نیز از این اتفاق گلایه‌مند شدند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: آثار نمایشگاه قرآن و عترت فقط در حد یک نمایشگاه نباشد و تأثیرات فرهنگی آن را در جامعه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از والدین امروز نسبت به وضعیت جوانان شکایت دارند، گفت: در این فضا ناچار هستیم جوانان را به سلاحی مسلح کنیم که در برابر شبکه‌های مجازی مقاوم باشند و آلوده نشوند.

هاشمی بیان کرد: راهکار نجات جامعه از این معضلات فرهنگی، تمسک به قرآن کریم است که بر اساس سخنان پیامبر اکرم، انسان را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برای هیچ جلسه‌ای به اندازه محفل قرآن وقت صرف نمی‌کنند به‌طوری که به گفته برخی افراد، گاهی ایشان بیش از چهار ساعت به تلاوت قاریان گوش می‌دهند که این رفتار، نشان می‌دهد توجه به قرآن راه علاج مشکلات است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: وقت‌گذاری مقام معظم رهبری برای جلسات قرآنی به مدیران و مسئولان فرهنگی نشان می‌دهد که اگر محفل قرآنی تشکیل شد و جوانان آمدند، مسئولان ردیف اول ادارات باید در صدر تشکیل جلسات قرآنی قرار گیرند و بیش از تشکیل جلسات به تدبر در معانی آن توجه کنند.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم مظهر کرامت الهی است، اظهار کرد: خداوند آورنده قرآن و انسان کریم است، کرامت فراتر از سخاوت است که هر نیازی را پاسخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه ما این است که پرسشگری‌ها با قرآن پاسخ داده شود، گفت: در مجموعه اداره اوقاف، ۷۷۸ وقف قرآنی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان رتبه‌های اول، دوم و سوم را در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه کشوری کسب کرده است.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مخاطب اصلی نمایشگاه قرآن و عترت، نوجوانان و جوانان هستند ،اظهار داشت: باید توجه جدی به آنها داشته باشیم، زیرا تاکنون از این مخاطب غافل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: تلاش زیادی برای جذب جوانان در مؤسسات فرهنگی و قرآنی در حال انجام است که امیدواریم منجر به قرآنی شدن این قشر از جامعه شود.
خبرنگار: الهام خانی