درباره قیمت مرغ نگرانی وجود ندارد رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درمورد پیش‌بینی بازار مرغ در آستانه سال جدید و ماه رمضان گفت: «از نظر میزان تولید و عرضه مرغ و حتی قیمت مرغ برای مردم هیچ جای نگرانی وجود ندارد.» به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، قیمت مرغ در ماه‌های اخیر در […]

درباره قیمت مرغ نگرانی وجود ندارد

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درمورد پیش‌بینی بازار مرغ در آستانه سال جدید و ماه رمضان گفت: «از نظر میزان تولید و عرضه مرغ و حتی قیمت مرغ برای مردم هیچ جای نگرانی وجود ندارد.»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، قیمت مرغ در ماه‌های اخیر در روند کاهشی قرار گرفت؛ به صورتی‌که هر کیلوگرم مرغ گرم عمده به حوالی ۵۰ هزار تومان و قیمت خرده آن به حدود ۵۵ تا ۶۳ هزار تومان رسید. اکنون فیله مرغ با قیمت هرکیلوگرم حدود ۱۲۲ هزار تومان گران‌ترین و مخلوط بال و بازو ساده مرغ با نرخ ۶۱ هزار تومان ارزان‌ترین اقلام در این بازار به شمار ‌می‌روند. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد میزان تولید و عرضه مرغ در بازار به گونه‌ای است که نه تنها کمبودی در توزیع وجود نخواهد داشت بلکه قیمت مرغ در آستانه سال جدید تغییر چندانی ندارد. اکنون نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کنندگان حدود ۶۳هزار تومان اعلام شده است. ولی مرغ با قیمت پایین‌تر در بازار به فروش می‌رسد. کاهش قیمت در بازار کمتر از نرخ مصوب به معنای افزایش عرضه و وفور گوشت مرغ است. محمد یوسفی، رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این خصوص به خبرنگار ایراسین توضیح می‌دهد: «از نظر میزان تولید و عرضه مرغ و حتی قیمت مرغ برای مردم هیچ جای نگرانی وجود ندارد.» همچنین یوسفی درباره وضعیت عرضه مرغ به بازار در آستانه سال نو، می‌گوید: «در حال حاضر مشکل خاصی در تأمین مرغ وجود ندارد و عرضه مرغ در کشور بیشتر از تقاضاست.»

او از ثبات قیمت مرغ در آستانه سال ۱۴۰۲ خبر داده و بیان می‌دارد: «من فکر نمی کنم قیمت مرغ در بازار شب عید افزایشی داشته باشد و عرضه به قدری بالاست که مرغ را می‌توان یک کالای مجانی به حساب آورد. درحال حاضر مرغ ۶۲ یا ۶۳ هزار تومان قیمت دارد که با این نرخ امکان خرید بیشتر مواد غذایی وجود ندارد.»

ایام نوروز ۱۴۰۲ مصادف با ماه مبارک رمضان است و طبق روال هر سال تقاضا برای مرغ در این ایام بالا می‌رود، یوسفی در پاسخ به این سوال که آیا میزان عرضه جوابگوی تقاضا در ماه رمضان هم است، می‌گوید: «در فرآیند عرضه مرغ در ماه رمضان که مصادف با ایام نوروز است نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. حتی اگر قیمت مرغ افزایش یابد، ذخایر دولت به میزانی است که مانع این افزایش شود و قیمت‌ها کنترل خواهد شد.» البته یوسفی معتقد است: «برای مردم هیچ جای نگرانی وجود ندارد ولی با تداوم این شرایط مشخص نیست چه بلایی سر مرغداران می‌آید.»