مشاور فن‌آوری وزیر کشور با بیان اینکه استفاده از استعداد نخبگان بسیار ضروری است گفت: یک هزار شناسه جهت جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی اختصاص یافت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حمیدرضا طهوری شامگاه سه‌شنبه در هشتمین کارگروه عملیاتی کردن شعار محوری سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین” […]

مشاور فن‌آوری وزیر کشور با بیان اینکه استفاده از استعداد نخبگان بسیار ضروری است گفت: یک هزار شناسه جهت جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حمیدرضا طهوری شامگاه سه‌شنبه در هشتمین کارگروه عملیاتی کردن شعار محوری سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین” که در سالن جلسات استانداری لرستان  برگزار شد، از تخصیص هزار شناسه به نخبگان به منظور جذب در دستگاه‌های دولتی و استفاده از استعداد این افراد خبر داد و اظهار داشت: در سطح کشور ناچاریم اقتصادی که به کمک نفت و کمک‌های خارجی اداره می‌شد را با اقتصاد درونی و قوای محرکه با ریشه علم و فناوری متخصصان داخلی با ارزش افزوده بالا ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه باید بیش از پیش متکی به توان و ظرفیت‌های داخلی باشیم، عنوان کرد: اکنون در ارزیابی وضعیت علم و فناوری کشور که توسط مجامع بین‌المللی تهیه می‌شود، یکی از پیشرفت‌های جدی ایران تربیت منابع انسانی متخصص است و در رده چهارم دنیا هستیم.

مشاور فن آوری وزیر کشور با بیان اینکه هر کشوری براساس ظرفیت‌های موجود پیشرفت می‌کند، عنوان کرد: منابع انسانی فراوان،  متخصص و قوی از ظرفیت‌های مهم کشور است و جهت ایجاد موتور محرک در اقتصاد کشور باید با بهم‌رسانی متخصص، زیرساخت مناسب، دانش و ظرفیت‌های قبلی هم‌افزایی کنیم، ولی در مرحله اجرا آن چه که پاسخگو است، خوب فکر کردن، روابط صادقانه و تعامل است.

وی با اشاره به برنامه توسعه اقتصادی لرستان بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان نباید جدای از برنامه اقتصادی استان باشد و باید همان برنامه اصلی اقتصادی استان را با کمک همگانی و حضور بیشتر متخصصان و نهادهای علمی و فناوری پیش ببریم.
طهوری گفت: هیئت اندیشه‌ورز نخبگان نباید محدود باشد و با مدل علمی، فراغت و نقشه، طرح‌های خوبی تعریف کند و مسائل مورد نظر با حضور جمع نخبگان مطرح و بررسی شود.

وی با بیان اینکه  استفاده از استعداد نخبگان بسیار ضروری است، تصریح کرد: نباید نخبگان به خارج از کشور مهاجرت کنند و از طرفی مشکلات داخلی بدون راه حل باشند.

مشاور فن آوری وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک هزار شناسه جهت جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی  اختصاص یافت که از استعداد این افراد استفاده شود.