در جلسه دیروز هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور، با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در شهرستان‌های بستک و بندرلنگه موافقت شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، […]

در جلسه دیروز هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور، با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در شهرستان‌های بستک و بندرلنگه موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ۳۰۶ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه ای، به منظور جبران خسارات ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های بستک و بندرلنگه از توابع استان هرمزگان اختصاص یافت.

از این اعتبار، تا مبلغ ۲۵۶ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای ساخت ۳۰۹ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض برای تعمیر ۲۰۳ واحد مسکونی شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

همچنین تا ۵۰ میلیارد ریال از اعتبار مذکور صرف مرمت راه‌های روستایی و زیرساخت‌های حیاتی (مرمت پل‌ها و راه‌ها و کانال مسیل روستا) می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اعزام شش تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده هرمزگان

علاوه بر این، ۷۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری با بازپرداخت ۱۵ ساله برای بازسازی، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

این تسهیلات با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل و با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان پرداخت می‌شود.

بر اساس این مصوبه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.