عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب در کتابخانه های عمومی کردستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد در کتابخانه های عمومی استان کردستان اجرا می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرپرست […]


عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب در کتابخانه های عمومی کردستان


به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد در کتابخانه های عمومی استان کردستان اجرا می شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اعلام این خبر در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: بر این اساس طرح عضویت رایگان به مدت سه روز و در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در کتابخانه های عمومی استان کردستان برگزار می شود.
معصومه حسنی خونسار بیان کرد: در طرح عضویت رایگان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه عمومی متبوع خود به عضویت رایگان این نهاد فرهنگی درآیند و به مدت یک سال از خدمات آن بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: علاوه بر مراجعه حضوری، امکان عضویت به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه «سامان» به آدرس اینترنتی www.samanpl.ir نیز امکان پذیر است و افراد می توانند از طریق این سایت کد عضویت رایگان دریافت کنند.
حسنی خونسار ادامه داد: علاقمندان پس از دریافت کد تخفیفی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه سال جاری یه مدت یک ماه و تا ۲۴ آذر ماه فرصت دارند با همراه داشتن کدتخفیفی و مدارک شناسایی برای تکمیل فرایند عضویت به کتابخانه مورد نظر خود مراجعه کنند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان همچنین به طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح در طول هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در طرح مذکور، اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.
حسنی خونسار همچین به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب اشاره کرد و افزود: پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، نشست با فعالان حوزه کتاب کودک و نوجوان، نشست تخصصی جایگاه نسخ خطی کردی در مطالعات زبان شناسی و حقوق فرهنگی با همکاری دانشگاه کردستان برخی از برنامه های شاخص است.
وی با بیان اینکه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آئین رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد برگزار شد، افزود: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، طرح اهدای خون توسط کارکنان، کتابداران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و همچین مسابقه کتاب خوانی و قصه گویی با حضور کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه هاست.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان، مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه گویی، نشست کتاب خوان، جمع خوانی، حضور مدارس در کتابخانه ها و دیدار کتابدران با مسئولان و امامان جمعه و…را از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری عنوان کرد.
وی در پایان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.