بسیجیان جان برکف ، نیروهای فراجا و سپاه پاسداران، هفته دفاع مقدس امسال را با دفاع از حریم ولایت ، امنیت مردم و سرزمین اسلامی ایران با رشادت و ایثارگری های خود پاسداشتند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا ، دفاع مقدس حادثه‌ای پرهیجان، پرمعنا و پر فایده برای امروز و […]

بسیجیان جان برکف ، نیروهای فراجا و سپاه پاسداران، هفته دفاع مقدس امسال را با دفاع از حریم ولایت ، امنیت مردم و سرزمین اسلامی ایران با رشادت و ایثارگری های خود پاسداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا ، دفاع مقدس حادثه‌ای پرهیجان، پرمعنا و پر فایده برای امروز و فردای کشور است و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت زودتر از دیگران نیاز حیاتی آن مقطع را شناختند و برای تأمین این نیاز به میدان پرحادثه جنگ و جهاد و ایثار شتافتند، بنابراین تمجید و احترام به آنها وظیفه ای قطعی و همگانی است.

امروز مدافع امنیت این کشور از نیروی انتظامی گرفته تا نیروهای بسیج و سپاه، شیرین‌ترین و عزیزترین سرمایه‌ که جانشان باشد، برای ایجاد امنیت، دفاع از جان و مال مردم، مقابله با قاچاقچیان در مرزها و تبهکاران کف دستشان گذاشتند و در این مسیر جانفشانی می‌کنند. اینها جدای از مردم نیستند، بلکه جزو مردم و حافظ امنیت جامعه هستند و تعرض و تعدی به اینها را هرگز مردم نمی‌توانند تحمل کنند.

۴۳ سال از انقلاب ملت بزرگ ایران می گذرد، بار دیگر نسل سلمان و ایرانیان مومن و وفادار در حمایت از این نهضت بزرگ حضور یافتند، امروز میدان های انقلاب اسلامی ، میدان جدیدی برای رویارویی سرنوشت ساز این ملت در برابر جریان استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

بسیجیان جان برکف ، نیروهای مسلح کشورمان همراه با نیروهای فراجا و سپاه پاسداران، هفته دفاع مقدس امسال را با دفاع از حریم ولایت ، امنیت مردم و سرزمین اسلامی با رشادت و ایثارگری های خود پاسداشتند بطوریکه چندین شهید و دهها مجروح در راه اعتلای وطن و دفاع از کشور و دین در جای جای ایران اسلامی تقدیم شد.

امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظر مسئولان کشور، این نیروهای مسلح کشور هستند که ضمن تامین امنیت مردم و جغرافیای ایران، قدرت ایران اسلامی را در جهان و منطقه به دنیا نشان داده اند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس:

دفاع مقدس نشان داد صیانت از کشور با مقاومت به دست می آید نه با تسلیم

 رهبر معظم انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی را نتیجه سیاست نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران خواندند و افزودند: با وجود حمایت قدرتهای جهانی از صدام، جنگ در پرتو سه عنصر «قدرت جوشان انقلاب، رهبری بسیار مؤثر امام و خصوصیات فاخر و برجسته ملت ایران» از یک تهدید قطعی و بزرگ به یک فرصت بزرگ تبدیل شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، جنگ تحمیلی را، نتیجه سیاست راهبردی امپراطوری نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی و ملت ایران خواندند و افزودند: با وجود حمایت همه جانبه قدرتهای جهانی از صدامِ جاه‌طلب و دیوانه‌ی قدرت، جنگ در پرتو سه عنصر «قدرت جوشان انقلاب، رهبری بسیار مؤثر امام و خصوصیات فاخر و برجسته ملت ایران» از یک تهدید قطعی و بزرگ به یک فرصت بزرگ تبدیل شد که روایت صحیح و دقیق این فصل شورانگیز و هیجان‌آور از تاریخ ایران به نسل جوان و نوجوان، استمرار موفقیت‌های انقلاب را تضمین خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه با گذشت زمان، ابعاد و حقایقِ حوادثی نظیر دفاع مقدس، بیشتر و بهتر قابل درک می‌شود، افزودند: باید به گونه‌ای عمل کرد که معرفت و آگاهی به «حقایق دفاع مقدس به عنوان برهه‌ای درخشان و تأثیرگذار»، بطور مستمر افزایش یابد و نسل کنونی از واقعیات و حقایق آن دوران آگاه شود که تلاش در این زمینه توقعی جدی از پیشکسوتان دفاع مقدس و متولیان اینگونه مسائل است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی :مدافعان امنیت جدای از مردم نیستند

آیت الله رئیسی امنیت جان و مال مردم را خط قرمز جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود : به هیچ عنوان نمی‌شود اجازه داد و هیچ کس از آحاد مردم نیز این اجازه را نمی‌دهد که افرادی بخواهند با اغتشاش جامعه را بهم بزنند و امنیت جامعه را مختل کنند.

آیت الله رئیسی گفت: امروز جمهوری اسلامی با پرچمی برافراشته، جزو قدرتمندترین کشورها است که در منطقه حرف اول را می‌زند و در جهان به جایگاه عزت و اقتدار ایران اذعان دارند.

سرلشکر باقری: عمل مجاهدانه با روحیات دوران دفاع مقدس تنها مسیر حل مشکلات کشور است

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اتکا به سرمایه عظیم جوانان دانشمند و انقلابی کشور و طراحی و برنامه‌ریزی آینده کشور بر اساس ابتکارات برخاسته از دانش و درک صحیح و عمل مجاهدانه با روحیات دوران دفاع مقدس، قطعا تنها مسیر راهگشای حل مشکلات کنونی و آینده کشور و فتح خرمشهرهای دیگر خواهد بود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس ، اظهار داشت: موجب افتخار است که در گام دوم انقلاب اسلامی و چهل و دومین سالگرد حماسه ایستادگی و مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس که تضمین کننده هویت، حیثیت، عزت و شکوه ملت ایران و مقوم ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی است با هدف تجلیل و تکریم افتخارآفرینان جهاد و شهادت و بهره‌گیری از ذخیره ارزشمند دفاع مقدس، سومین آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت را برگزار کنیم.

استاندار تهران : دفاع مقدس را برای موزه نمی‌خواهیم 

محسن منصوری  استاندار تهران در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بخش صفادشت شهرستان ملارد با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم کشور و نیز شهدای تیپ‌های فاطمیون، زینبیون و حیدریون و به ویژه شهدای امنیت، افزود: در وقایع اخیر با جنگ احزاب در حوزه رسانه‌ای مواجهیم. دشمن در شبکه‌های معاند گاهی شبی تا ۱۰۰ پست منتشر کرد و کسانی که کار رسانه کرده‌اند می‌دانند که این میزان پست چه میزان لجستیک می‌خواهد.  

منصوری اظهار داشت: دفاع مقدس ما یک دانشگاه تمام عیار بود و تجربه آن در تک تک لحظات به کمک ما تمده است از جمله همین ایامی که پشت سر می‌گذاریم.  

وی افزود: گاهی ادبیات ما حق مطلب را درباره دفاع مقدس ادا نمی کند از جمله اینکه گاهی می گوییم ما یک وجب از خاک‌ کشور را در آن ۸ سال از دست ندادیم، اما این کمترین دستاورد دفاع مقدس است، در حالی که ما با چند سلاح محدود وارد جنگ شدیم و با چندین تیپ و لشکر مجهز بیرون آمدیم.  

وی برافراشتن تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی را در سازمان ملل از سوی رییس جمهور، نشانه عزت کشور خواند و بیان کرد: دشمن اساسا از ظرفیت‌های هیات‌ها و منابر و سایر ظرفیت‌های اختصاصی شیعه غافل است.  

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ:مجروحیت ۱۸۵ بسیجی در آشوب‌های اخیر تهران

سردار حسن زاده از مجروحیت ۱۸۵ بسیجی در اغتشاشات اخیر تهران خبر داد و گفت: اغتشاشگران چون به نتیجه نرسیده‌اند در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری مردم را هدف قرار دادند.

 سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در مراسم تجمع اصناف و بازاریان که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین محکومیت اغتشاشات اخیر در بازار تهران برگزار شد، اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر، ۱۸۵ نفر از بسیجیان را با قمه و چاقو مورد حمله قرار دادند و حتی جمجمه یکی از بسیجیان را شکستند به نحوی که پنج نفر از بسیجیان الان در ICU بستری هستند.

سردار حسن زاده ادامه داد: از آنجایی که علی‌رغم تمام این اقدامات، اغتشاشگران به نتیجه نرسیدند، الان در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری مردم را هدف قرار می‌دهند و بعد پیکر آن‌ها را در جای دیگری می‌اندازند؛ این اتفاقاتی است که از طریق تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها به ثبت رسیده است.

وزیر بهداشت :تخریب ۷۲ آمبولانس و مصدومیت تعدادی از کارکنان اورژانس در اغتشاشات اخیر

حمله به آمبولانس‌ها توسط اغتشاشگران تاسف برانگیز است؛ چرا که آمبولانس‌ها وظیفه دارند مجروحان را به مراکز درمانی برسانند و  وقتی آمبولانس‌ها به آتش کشیده شود یا به آنها حمله شود، از این کار باز می مانند.

بهرام عین اللهی تاکید کرد: آمبولانس وظیفه دارد هر مصدومی را به بیمارستان منتقل کند و حمله به آمبولانس ها نشان دهنده این است که اغتشاشگران حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور، تصریح کرد: در شرایطی که کشور با کمبود آمبولانس روبروست، متاسفانه در اغتشاشات اخیر ۷۲ آمبولانس صدمه دید و با توجه به اینکه برخی از دستگاه‌های آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور فرسوده است، شرایط دشواری ایجاد شده چرا که ما باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

حجت الاسلام علی اکبری: ملت ایران از خواص بی بصیرت و بی مروت دلگیر است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ملت ایران از خواص بی بصیرت و بی مروت دلگیر است، این ها باید در روزهای سخت در کنار ملت و در برابر دشمن باشند، باید به خود بیایند و توبه و جبران کنند البته برخی خسارت ها قابل جبران نیست.

 حجت الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در اجتماع بزرگ «امت رسول الله (ص)» که در تهران در واکنش به اغتشاشات اخیر برگزار شد گفت: رسول خدا فرمودندکه اگر علم و ایمان و دین در کهکشان ها باشد مردانی بزرگ و بلند همت از سرزمین فارس آرا به دست خواهند آورد. پرچم اسلام ناب و اهل بیت در سرزمین ایران با انقلاب اسلامی بر افراشته شد.

بیانیه پایانی اجتماع عظیم امت رسول اللّه (ص): لزوم برخورد با هنجارشکنان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم تهران با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن فتنه‌گران و هتاکان به مقدسات از دستگاه‌های مسئول و قوه قضائیه خواستند، هنجارشکنان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی را شناسایی، و با آنان قاطعانه برخورد عبرت‌آموز کنند.

در پایان اجتماع بزرگ امت رسول اللّه (ص) در تهران که با حضور عظیم مردم برگزار شد، متن بیانیه سراسری این اجتماع در پنج بند قرائت شد؛ بیانیه‌ای که در آن از دستگاه‌های مسئول و قوه قضائیه خواسته شد تا هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم، شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند شناسایی، و با آنان قاطعانه برخورد عبرت‌آموز نمایند.

هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها و شهادت بسیاری از مردان و قهرمانان 

هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها و شهادت بسیاری از مردان و قهرمانان ملت است . دوران دفاع مقدس دورانی  سراسر ایثار بود و به واسطه همین ایثارگری‌ها بود که کشور تاکنون علی‌رغم وجود همه دشمنی‌ها ثبات دارد؛ به‌عنوان مثال حوادث اخیر نشان داد که اغتشاشگران هیچ هدفی جز ناامن ساختن کشورمان و از تعادل خارج کردن کشور از ثباتی که از آن برخوردار است، ندارند.

در پایان یاد می کنیم از شهدا جانبازان آزادگان و خانواده این عزیزان که در راستای امنیت کشور از جان و مال خود گذشتند و نتیجه آن اینکه امروز ایران اسلامی بر تارک دنیا در عرصه های مختلف می درخشد.