قوانین دست و پاگیر، سد راه تولید هستند رحیمی: برخی قوانین و مقرارت در کشور ایراد دارد / برخی مدیران ریسک‌پذیر نیستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت دادگستری، امین‌حسین رحیمی که به مناسبت هفته دولت به زنجان سفر کرده است، شامگاه شنبه ۵ شهریورماه و در […]

قوانین دست و پاگیر، سد راه تولید هستند

رحیمی: برخی قوانین و مقرارت در کشور ایراد دارد / برخی مدیران ریسک‌پذیر نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت دادگستری، امین‌حسین رحیمی که به مناسبت هفته دولت به زنجان سفر کرده است، شامگاه شنبه ۵ شهریورماه و در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه نباید به بهانه تولید و سرمایه‌گذاری خلاف صورت گیرد، گفت: اگر قانونی مشکل دارد و مانع تولید است، باید از طریق مجلس و مجوزهای دولت برطرف شود.
وی بر این نکته تاکید کرد که دولت سیزدهم با همه توان و جدیت به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور است و گفت: نگاه دولت مبتنی بر رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است. در کشور قوانین و مقررات دست و پاگیری در حوزه تولید وجود دارد که باعث مشکلات متعدد در حوزه تولید شده است.
رحیمی گفت: موانع تولید در کشور باید مرتفع شود، نه اینکه خود ما در مسیر تولید مانع‌تراشی کنیم. برخی قوانین و مقررات در حوزه تولید ایراد دارد که سد راه تولید هستند. در دولت سیزدهم هیچ مدیری حق ندارد با استناد به قوانین دست و پا گیر کار را معطل کند، بلکه باید راه‌های قانونی برای رفع قوانین پیچیده پیدا کرده و روند تولید را تسریع بخشد.
وزیر دادگستری گفت: مدیران استان زنجان باید نسبت به احصای مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کنند و به دنبال رفع موانع در داخل استان باشند و اگر برای رفع موانع نیاز به دریافت مجوز بود، از طریق وزارتخانه‌های مربوطه اقدام شود.
رحیمی با بیان اینکه کالای قاچاق، تولید داخلی را نابود می‌کند، گفت: قاچاق کالا مانع از فروش تولید داخلی می‌شود. متأسفانه کشفیات کالای قاچاق کم است و لازم است همه روزنه‌های ورود کالای قاچاق به کشور رصد و مسدود شوند.
رحیمی با اشاره به مشکل ارزی برخی واحدهای تولیدی در استان زنجان یادآور شد: رئیس‌جمهور در سفر سال گذشته خود به استان زنجان دستور رفع سریع مشکل ارزی واحد تولید کننده پوشاک را صادر کرد