ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و مستلزم ترویج است/کردستان در ورزش زورخانه‌ای ظرفیت بالایی دارد استاندار کردستان با بیان اینکه ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و نیازمند ترویج است، گفت: کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه برای ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، می تواند یکی از قطب های این ورزش در کشور باشد. به گزارش خبرنگار […]

استاندار کردستان با بیان اینکه ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و نیازمند ترویج است، گفت: کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه برای ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، می تواند یکی از قطب های این ورزش در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه ۱۹ اسفندماه در دیدار با رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و پهلوانی به بیان اینکه اخلاق رکن اصلی ورزش‌های پهلوانی است، اظهار کرد: استان کردستان از لحاظ این ورزش ملی از استعدادهای درخشانی برخوردار است.
وی با اشاره به جایگاه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای درلابه‌لای دیگر برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف همانند همایش پیاده روی، افزود:این ورزش در استان همیشه اجراشده و مزین دیگر برنامه‌ها است.
استاندار کردستان با اشاره به تاثیر ورزش زورخانه‌ای بر ابعاد مختلف جسمانی و روانی جوانان گفت: این ورزش با توجه به قابلیت‌هایی که همه ابعاد وجودی انسان را در برمی‌گیرد، جسم و روح را تقویت، کمک به دیگران، جوانمردی، غیرت و نوع‌دوستی را نیز در جامعه نهادینه می کند و ادب به مافوق است.
زارعی کوشا تصریح کرد: مفتخریم ورزش زورخانه‌ای کردستان حرفی برای گفتن در کشور دارد و جوانان توانمندی در این رشته فعالیت می‌کنند که نشان از ظرفیت بزرگ کردستان در این رشته ورزشی است.
وی با تاکید بر اینکه ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و نیازمند ترویج است، برای کمک به توسعه زیرساخت‌های این ورزش در استان قول مساعد داد و گفت: کردستان می تواند یکی از قطب های این ورزش ملی در کشور باشد و ما هم جهت ارتقای آن حمایت می کنیم و امیدوارم جوانان کردستانی همانند گذشته در این ورزش سرآمد و افتخار آفرین باشند.