نقش ماموستاها و عالمان دینی در حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است امام جمعه شهر بانه با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: نقش ماموستاها و عالمان دینی در حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی […]


نقش ماموستاها و عالمان دینی در حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است


امام جمعه شهر بانه با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: نقش ماموستاها و عالمان دینی در حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی در دیدار معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان اظهار کرد: بر این اساس وظیفه ماموستاها، عالمان دینی و روحانیون حمایت از ارتقای سرانه مطالعه است.
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در تمام ادیان مقدس است، افزود: بزرگترین معجزه پیام عظیم الشان اسلام قرآن مجید است و این امر نشان دهنده اهمیت بالای مقوله کتاب و مطالعه در دین مبین اسلام است.
امام جمعه شهر بانه با تاکید بر اینکه جامعه سالم در گرو وجود افراد کتابخوان در آن است، افزود: نهادهایی مانند کتابخانه های عمومی که در این راستا گام برمی دارند باید همواره مورد حمایت مسئولان و عالمان دینی باشند.
ماموستا خدایی گفت: استان کردستان و به ویژه شهرستان بانه از دیرباز مهد بزرگان و عالمان دینی بسیاری بوده است و توجه به کتاب و مطالعه همواره در این منطقه وجود داشته است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان بانه مطلوب است با این حال تلاش در راستای ارتقای سرانه مطالعه و جذب علاقمندان بیشتر به این نهاد فرهنگی امری ضروری است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی نیاز به حمایت علما و مسئولان دارد، عنوان کرد: این حمایت ها در نهایت به نفع جامعه است و سبب ارتقای آگاهی و بصیرت اجتماعی می شود.
معصومه حسنی خونسار تصریح کرد: امامان جمعه با نفوذ و تاثیرگذاری که در جامعه دارند می توانند بیش از پیش مردم را به سمت و سوی کتاب و مطالعه سوق دهند.
وی اضافه کرد: شهرستان بانه در حال حاضر دارای ۶ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵ باب نهادی و یک باب مشارکتی با ۴ هزار عضو فعال است.
در پایان این دیدار از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای ویژه از فعالیت های ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه شهر بانه در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل آمد.

کویستان عبدالحکیمی