منابع لبنانی با اشاره به مداخلات آمریکا و عربستان و فرانسه در پرونده ریاست‌جمهوری لبنان تاکید کردند که این کشورها قصد دارند از تشکیل دولت لبنان در بازه زمانی فعلی جلوگیری کنند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،همانطور که پیش‌بینی می‌شد جلسه روز پنجشنبه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور […]

منابع لبنانی با اشاره به مداخلات آمریکا و عربستان و فرانسه در پرونده ریاست‌جمهوری لبنان تاکید کردند که این کشورها قصد دارند از تشکیل دولت لبنان در بازه زمانی فعلی جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،همانطور که پیش‌بینی می‌شد جلسه روز پنجشنبه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید به دلیل به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان حاضر در سالن پارلمان به زمان دیگری موکول شد. هم‌زمان با آن پیچیدگی‌های مربوط به پرونده تشکیل دولت این کشور نیز همچنان پابرجاست.

منابع آگاه از فضای پرونده تشکیل دولت لبنان به روزنامه الاخبار گزارش دادند که تقریبا همه چیز در این روند متوقف شده و روزهای گذشته شاهد هیچ گفتگویی در این زمینه نبوده‌ایم. البته «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت به منظور مقابله با سرزنش‌هایی که علیه او وجود دارد نسخه جدیدی از پیشنهاد خود برای تشکیل کابینه آینده را به «میشل عون» رئیس جمهور لبنان تحویل خواهد داد اما از قبل می‌داند که عون پیشنهاد وی را رد خواهد کرد. به نظر می‌رسد که میقاتی نمی‌خواهد اجازه دهد میشل عون قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود دستاورد دیگری جز انجام توافق مرزبندی با فلسطین اشغالی داشته باشد.

از طرف دیگر منابع وابسته به جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل مسئولیت عدم تشکیل دولت را متوجه نجیب میقاتی دانسته و تاکید کردند ممکن است این تنش‌ها و بن‌بست سیاسی به سطح خیابان‌ها نیز برسد‌