نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۶۰ خدمت به صورت غیرحضوری توسط شهرداری به مردم ارائه می‌شود، گفت: شهروندان برای ۸۰ درصد از کارهای خود نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای […]

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۶۰ خدمت به صورت غیرحضوری توسط شهرداری به مردم ارائه می‌شود، گفت: شهروندان برای ۸۰ درصد از کارهای خود نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی در برنامه رادیویی صدای شهر با اشاره به لزوم به کارگیری فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات شهری به مردم اظهار کرد: استفاده از فناوری اطلاعات از گذشته تا امروز در مدیریت شهری مورد توجه بوده است. در همین راستا شهرداری اصفهان در توسعه نرم‌افزارها و زیرساخت‌های اطلاعاتی اقدامات خوبی انجام داده و جایگاه مطلوبی در کشور دارد.

وی افزود: استفاده از بستر فیبر نوری برای نخستین بار در کشور، در شهرداری اصفهان صورت گرفت که فرصت خوبی برای ارائه خدمات به شهروندان ایجاد کرده است. ارائه خدمات غیرحضوری بر پایه همین اقدامات به شهروندان ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از همین ظرفیت، سریع‌تر و راحت‌تر کارهای خود را پیش ببرند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأثیر ارائه خدمات غیرحضوری گفت: یکی از ویژگی‌های خدمات غیرحضوری کاستن از هزینه‌های غیرضروری است تا فضای تردد در شهر برای اقدامات ضروری مهیا باشد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۶۰ خدمت به صورت غیرحضوری توسط شهرداری به مردم ارائه می‌شود، افزود: شهروندان برای ۸۰ درصد از کارهای خود نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند و می‌توانند در منزل بسیاری از پیگیری‌های خود را انجام دهند.

قربانی با اشاره به شاخص‌ترین خدماتی که به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: اخذ پروانه ساختمانی جدیدترین خدمتی است که به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که با وجود جدید بودن این خدمت، استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دریافت نقشه هوایی ملک، ثبت نام تردد در محدوده ترافیک، استفاده از پارک حاشیه‌ای، فروش اینترنتی فروشگاه‌های کوثر و… نیز از دیگر خدماتی است که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره هوشمندسازی کنترل ترافیک بیان کرد: می‌توانیم به راحتی ادعا کنیم که اصفهان در این حوزه وضعیت قابل قبولی در قیاس با دیگر شهرهای کشور دارد. در حال حاضر تمام چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به مرکز کنترل ترافیک متصل هستند و بعضی از آن‌ها به صورت هوشمند راهبری می‌شوند.

وی درباره تغییر روش جمع‌آوری زباله در شهر اصفهان گفت: میزان تولید پسماند در اصفهان از استاندارد جهانی بالاتر است و جمع آوری، بازیافت و دفن ایمن بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی هزینه‌هایی برای همگان دارد. از دیرباز تلاش بر این بوده که جمع آوری زباله نظم بیشتری پیدا کند. هرچند در اصفهان از گذشته روزهای مشخصی در ماه زباله‌ها جمع آوری می‌شد که با برنامه ریزی‌هایی که از دوره سوم شورا صورت گرفت، امروز شاهد تغییری در زمان جمع آوری زباله هستیم.

قربانی با بیان اینکه با اجرای طرح جدید، نظم بیشتری را در جمع آوری زباله شاهد هستیم، گفت: کارگران این حوزه نیز همواره شاکی بودند که از ۳۶۵ روز سال فقط ۶ روز آن هم در ۶ ماه نخست سال استراحت دارند، در همین زمینه تقاضا داشتند و این حق کارگرانی بود که در این حوزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به عدم جمع آوری زباله طی دو روز در هفته در طرح جدید، گفت: باید به دنبال ایجاد این فرهنگ باشیم که میزان تولید زباله کنترل شود. البته شاید بهتر بود که آغاز طرح از زمستان باشد که فرصت ایجاد فساد برای زباله‌ها کمتر است اما با توجه به درخواست کارگران این حوزه، طرح اجرا شد. امیدواریم همشهریان نیز در این راستا همکاری لازم را انجام دهند.