حجت الاسلام اژدری تعداد ثبت نام در سامانه سماح را ۸۰۰هزار نفر در کل کشور بیان کرد و افزود: تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر در اصفهان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام حسین اژدری مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان، ظهر امروز در جمع […]

حجت الاسلام اژدری تعداد ثبت نام در سامانه سماح را ۸۰۰هزار نفر در کل کشور بیان کرد و افزود: تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر در اصفهان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام حسین اژدری مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع) و تبریک روز خبرنگار نقش خبرنگاران در عرصه امید آفرینی در جامعه را حساس و مهم تلقی و اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی مراسمی بسیار عظیم است و حتی اگر اصحاب رسانه یک نفر را تشویق کنند برای حضور در این مراسم مانند این است که به کسی پول بدهید تا به زیارت امام حسین(ع) مشرف بشود، همچنین بعد سیاسی موضوع نیز که دشمنان در تلاش برای اسلام هراسی و هتک حرمت اسلام هستند اهمیت اربعین را دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه سامانه سماح درآمدی برای سازمان حج و زیارت ندارد بیان کرد: اهمیت این سامانه در برنامه ریزی برای جمعیت ،امنیت و سلامت زائران جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین است.
حجت الاسلام اژدری تعداد ثبت نام در این سامانه را ۸۰۰هزار نفر در کل کشور بیان کرد و افزود: تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر در اصفهان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی بیشترین درخواست خروجی را از مرز زمینی مهران بیان کرد و گفت: تا کنون ۳۹۹ هزار نفر درخواست خروج از این مرز را داشته اند.
مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان از ۲۵هزار ثبت نام برای خروج از طریق مرزهوایی خبر داد و افزود: ۶ هزار نفر نیز از طریق مرز دریایی درخواست عبور دارند و ۲۲۲ هزار نفر از ثبت نام کنندگان در سماح بانوان هستند و از مجموع ثبت نام کنندگان یکصدهزار نفر زیر ۱۸ سال هستند.

حجت الاسلام اژدری مسئله تامین سلامت و امنیت در این سفر را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: به جهت حفظ سلامت و امنیت زائران نام نویسی در این سامانه بسیار ضروری است.
وی در ادامه به بیان موضوع بیمه در سفر پرداخت و اذعان کرد:
کسی که در سامانه سماح بخواهد بیمه بشود با سه سطح پوشش با هزینه ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزارتومان امکان درخواست و ثبت بیمه را دارد. سامانه سماح با راهور هماهنگ است و مسأله ترافیک نیز از طریق این سامانه برنامه ریزی خواهد شد و در خصوص ازدحام در مرزها برای زائران به ویژه سالمندان اطلاع رسانی خواهد شد تا اگر کسی مایل به تغییر مرز است اقدام کند.
وی همچنین در ادامه به موضوع بیمه در این سامانه اشاره و تصریح کرد: کسی که در سامانه سماح بخواهد بیمه بشود با سه سطح پوشش با هزینه ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزارتومان امکان درخواست و ثبت بیمه را دارد. سامانه سماح با راهور هماهنگ است و مسأله ترافیک نیز از طریق این سامانه برنامه ریزی خواهد شد و در خصوص ازدحام در مرزها برای زائران به ویژه سالمندان اطلاع رسانی خواهد شد تا اگر کسی مایل به تغییر مرز است اقدام کند.

حجت الاسلام اژدری در ادامه از برقراری سفر به سوریه و برپایی حج عمره خبر داد وگفت:
پرواز از اصفهان به سوریه و برعکس برقرار خواهد شد و امیدوار هستیم بتوانیم خدمات خوبی به مردم اصفهان در این زمینه ارائه بدهیم.

حجت الاسلام مهدی گرجی نیز در این نشست از تشکیل کمیته فرهنگی ستاد اربعین خبر داد و گفت: فعالیت های فرهنگی این سفر مهم و مواکب را برنامه ریزی می‌کند، همچنین ذیل کمیته فرهنگی کمیته رسانه فعالیت می‌کند و یک سری دستور العمل‌های فاخری با نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص سفر اربعین تدوین و تنظیم شده است.

ریبس بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اصفهان از برگزاری برنامه‌های خاص فرهنگی نظیر سخنرانی، نماهنگ، سرود ملی ، تجهیز مواکب و فعال کردن بخش‌های مختلف فرهنگی کشور در زمینه سفر اربعین، از جمله اقدامات کمیته فرهنگی اربعین است، خبر داد وگفت:البته سفر اربعین اساسا یک سفر فرهنگی است و با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی مختلفی در این سفر ارائه خواهد شد.
خبرنگار: الهام خانی