معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه مقرر شد از ظرفیت حیاط مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان استفاده شود، گفت: این تصمیم سبب می‌شود ترافیک در مقابل مدرسه کمتر ایجاد شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید ایران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه مقرر شد از ظرفیت حیاط مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان استفاده شود، گفت: این تصمیم سبب می‌شود ترافیک در مقابل مدرسه کمتر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید ایران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حسین حق شناس با ارائه فعالیت‌های ستاد مهر شهرداری اصفهان اظهار کرد: ارتقاء ایمنی و عبور و مرور دانش آموزان، افزایش ایمنی، روان سازی ترافیک، ایجاد شور و نشاط در فضای شهری و رفع معضلات عمرانی به خصوص در اطراف مدارس از مهمترین اهداف ستاد مهر شهرداری اصفهان است.
وی با بیان اینکه در مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های وابسته ستاد مهر فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: برای روان سازی ترافیک گلوگاه‌های شهر شناسایی شد که امیدواریم در مهرماه ترافیک روانی داشته باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از اردیبهشت فعالیت‌های مختلفی برای بهبود حمل و نقل همگانی، تعمیر و نگهداری اتوبوس، جذب راننده، واگذاری به بخش خصوصی و.. انجام شد تا مهرماه بتوانیم شرایط خوبی را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: با اکیپ‌های سیار، در ساعات پیک ترافیک تردد در معابر و خیابان‌ها کنترل و مدیریت خواهیم کرد تا روان سازی ترافیک صورت گرفت.
حق شناس با اشاره به طرح شناورسازی ساعات اداری گفت: پیگیری لازم را انجام دادیم و استانداری مجوز لازم برای این امر را از وزارت کشور گرفت. براین اساس یک ساعت شناورسازی زمان شروع کار ادارات مصوب شد. همچنین طی هماهنگی با آموزش و پرورش مقرر شد تفاوت ساعات مقاطع مختلف مانند سال گذشته اعمال شود.
وی با بیان اینکه مقرر شد از ظرفیت حیاط مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان استفاده شود، گفت: این تصمیم سبب می‌شود ترافیک در مقابل مدرسه کمتر ایجاد شود. در این راستا شهرداری مدارسی که حیاط خود را برای این امر اختصاص می‌دهد، در نظافت و ایجاد پارکینگ‌های امن یاری می‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه از هفته جاری تا ۱۵ مهر فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر ممنوع می‌شود، گفت: مترو از ۶ تا ۷ صبح با سرفاصله ۱۵ دقیقه و پس از آن با سرفاصله ۱۱ دقیقه حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه سامانه سرویس مدارس به نام سفیر مهر امسال فعال شد، گفت: هدف از این سامانه، آگاهی اولیاء از خدمات شرکت‌ها بود که تا کنون ۵۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

روحانی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان گفت: ۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای اول مهر فعال خواهد بود. البته ما اکنون با کمبود راننده بیشتر مواجه هستیم تا کمبود ناوگان. بنابراین در جذب راننده اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس را به صورت امانی به شرکت خصوصی واگذار کردیم تا راننده توسط آن‌ها تامین شود و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال گردد.