مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در حاشیه جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان اصفهان کتاب «ترجمه و شرح رساله الحقوق امام سجاد (ع)» را برای مطالعه پیشنهاد داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، در حاشیه جلسه شورای اداری روسای […]

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در حاشیه جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان اصفهان کتاب «ترجمه و شرح رساله الحقوق امام سجاد (ع)» را برای مطالعه پیشنهاد داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، در حاشیه جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان اصفهان، کتاب «ترجمه و شرح رساله الحقوق امام سجاد (ع)» گردآوری محمد سپهری توسط حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان معرفی و پیشنهاد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: رساله الحقوق امام سجاد(ع) مجموعه‌ای از حقوق و وظایف انسان در برابر خدا، خود، خلق خدا، اعمال عبادی، اعضاء و جوارح است. رساله الحقوق، حدیثی است از امام سجاد(ع) است که حدیث‌پژوهان این حدیث را به‌جهت اعتبار راویان و منابع حدیثی‌اش معتبر می‌دانند. ترجمه‌های فارسی (متعدد)، انگلیسی، فرانسوی، اردو و هندی از این رساله منتشر و شرح‌های بسیاری بر آن نوشته‌ شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
بدان ، خدایت رحمت کناد ، که خدا را بر تو حقوقی است که در هر حرکتی که صورت دهی و هر سکونی که بر آن بمانی و به هر جایی درآیی و هر اندامی را بجنبانی و هر وسیله ای را به کار گیری تو را فرا گرفته است و پاره ای از آن حقوق مهمتر و بزرگتر از پاره ای دیگر است . بزرگترین حقوق که خداوند تبارک برای خویش بر تو واجب کرده « حق الله » است که ریشه تمام حقوق است و دیگر حقوق جمله از آن منشعب شده است …