ویژه برنامه ” شایانه ی به هار ” در سنندج برگزار می شود مدیر کل کانون استان کردستان با اعلام خبر فوق افزود: ویژه برنامه ” شایانه ی به هار ” فردا چهارشنبه ۲۴ اسفند از ساعت ۱۶ با دعوت از کودکان و نوجوانان سنندجی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد. به گزارش […]

ویژه برنامه ” شایانه ی به هار ” در سنندج برگزار می شود

مدیر کل کانون استان کردستان با اعلام خبر فوق افزود: ویژه برنامه ” شایانه ی به هار ” فردا چهارشنبه ۲۴ اسفند از ساعت ۱۶ با دعوت از کودکان و نوجوانان سنندجی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حمیدرضا گوهری خاطر نشان ساخت: این ویژه برنامه با هدف ارزش گذاری بر ادبیات بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی هنری و نیز معرفی آیین ها ، سنت ها  و رسوم منطقه به کودکان نوجوانان و پاسداشت فرهنگ و آیین کردی و فولکور در آستانه ی آغاز سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

گوهری در ادامه عنوان ساخت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به جهت پاسداشت فولکلور آیین ها و سنت های بومی و محلی منطقه  و در  آستانه ی آغاز سال ۱۴۰۲ و با محوریت ارزش گذاری بر فرهنگ و ادبیات فولکلور  ، ویژه برنامه فرهنگی هنری ، ادبی با عنوان ” شایانه  ی به هار  ” را برگزار می نماید.

وی تصریح کرد: در این روز برنامه های شاد موسیقی، هم خوانی، قصه گویی، تک نوازی و گروه هه لپرکه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مدیر کل کانون استان کردستان همچنین خاطر نشان ساخت: عروسک های غول پیکر و سیاه بازی نیز در این روز در میان کودکان و نوجوانان سنندجی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است ، نمایشگاهی از کتاب و محصولات فرهنگی ، لباس و ادبیات فولکلور ویزه کودکان و نوجوانان نیز برپا خواهد شد.