نگاهی به تبعات ناگوار حوادث رانندگی جان باختن سالانه هزاران انسان، قطع عضو و مجروحیت، هزارت آسیب دیدگی جزئی و شدید، از دست دادن هزار نفر از شغل خود، اختلال در زندگی روز مره و زندگی خانوادگی همه از تبعات حوادث رانندگی است که باید از سوی شهروندان و رانندگان مورد توجه قرار گیرد.به گزارش […]

نگاهی به تبعات ناگوار حوادث رانندگی

جان باختن سالانه هزاران انسان، قطع عضو و مجروحیت، هزارت آسیب دیدگی جزئی و شدید، از دست دادن هزار نفر از شغل خود، اختلال در زندگی روز مره و زندگی خانوادگی همه از تبعات حوادث رانندگی است که باید از سوی شهروندان و رانندگان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حوادث رانندگی در ابعاد انسانی هر ساله باعث می شوند که هزاران مورد مرگ، قطع عضو و غیره روی دهد. هزاران آسیب دیدگی جزئی و شدید روی دهد. هزاران نفر شغل خود را از دست بدهند. اختلال در زندگی روزمره، زندگی خانوادگی، موارد بی شماری از درد و ناراحتی برای رانندگان و خانواده آنها رخ دهد.
حوادث رانندگی در ابعاد اقتصادی، زیان های مالی بسیار بالایی به همراه دارد و این سرمایه ملی از جیب همگان پرداخت خواهد شد! به راستی چگونه می توان این مشکلات را به حداقل رساند و رفت و آمد وسایل نقلیه و طبعات ناشی از آن را بهبود بخشید و در کاهش ضایعات آن گام برداشت!؟
کارشناسان بر این باورند که انسان نقش بسیار مهمی در بروز عوامل زیان بار ناشی از رانندگی داشته است و اصلاح رفتارهای وی در عرصه های مختلف می تواند در بهبود امور موثر باشد.
در نتیجه، آموزش صحیح به رانندگان و ارتقاء آگاهی های آنان به مقررات و چگونگی استفاده بهینه از وسایل نقلیه و جاده و از همه مهمتر برگزاری کلاس ها و همایش ها برای رانندگان به ویژه ارائه این گونه آموزش ها به متقاضیان دریافت گواهی نامه رانندگی در کسب مهارت ها، هوشیاری و آشنایی آنان با قوانین عبور و مرور بسیار موثر است و در کاهش ضایعات، حوادث و تصادفات رانندگی و نجات جان انسان ها می تواند نقش عمده ای داشته باشد.
تهیه و تنظیم: سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان