استاندار کردستان گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا حدود سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل چند ساله آب شرب این شهر برطرف می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در دیدار با مسوولان تشکل‌های بسیج دانشجویی […]

استاندار کردستان گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا حدود سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل چند ساله آب شرب این شهر برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در دیدار با مسوولان تشکل‌های بسیج دانشجویی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: وزارت نیرو و پیمانکار پروژه وعده داده اند که طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج تا مرداد ماه به بهره برداری برسد و مردم این شهر از آب گوارا بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه آب وجود دارد که با تلاش دولت رفع خواهد شد، اضافه کرد: پارسال در بازه ۲ ماهه آخر سال، یک هزار میلیارد ریال به پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج تخصیص یافت که رقم بزرگی بود.

استاندار کردستان به مشکلات استان در حوزه راه و زیرساخت اشاره کرد و افزود: پارسال بر اثر حوادث جاده‌ای، ۳۷۰ نفر جان خود را در استان از دست دادند که جای تاسف است و نیازمند اصلاح جاده‌ها هستیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه مشکلات حوزه زیرساخت طی یکی ۲ سال قابل رفع نیست، ادامه داد: لازم است جهت گیری درستی شکل بگیرد و از فرصت ها برای رفع مشکلات راه در استان استفاده کرد.

وی یادآور شد: روزانه چند صد دستگاه کامیون از مرز باشماق تردد کرده و وارد شهر مریوان می شود که هر کدام می تواند بالقوه فاجعه ایجاد کند و باید برای آن چاره اندیشی کرد که مسأله در حال پیگیری است.

استاندار کردستان یادآور شد: با وجود ظرفیت های فراوان و موهبت های خدادادی، به دلایل مختلف از جمله بی توجهی در زمان طاغوت، وقوع جنگ تحمیلی و ناامنی، محرومیت در استان شکل گرفته است و باید با تلاش جهادی برای رفع آن تلاش کرد.

زارعی کوشا بر لزوم داشتن برنامه جامع و تدوین شده برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه دولت سیزدهم با راس نظام زاویه ندارد و گفتمان دوگانه بر کشور حاکم نیست، توسعه در استان ها نیز بهتر محقق خواهد شد.

وی به بحث انتصابات در دستگاه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در کردستان از لحاظ تربیت کادر مدیریتی ضعیف عمل شده است و در این حوزه دارای مشکل هستیم، بنابراین باید از نسل جوان و توانمند، مدیر تربیت کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه سن انتصابات مدیران استان در دولت سیزدهم یک دهه کاهش یافته است، اضافه کرد: باید از جوانان برای مدیریت استفاده کرد، چراکه نسل جوان از وابستگی ها و سیاست بازی های معمول، مبرا است.

زارعی کوشا ضمن تاکید بر این نکته که در کردستان شیعه و سنی نداریم افزود: ملاک ما برای انتخاب مدیران، شایستگی است.

مسوول بسیج دانشجویی کردستان هم با اشاره به وجود ۱۶ رده تشکل دانشجویی در استان، افزود: از ۴۳ هزار دانشجو دانشگاه‌ها، تاکنون هشت هزار نفر آنان ساماندهی شده‌اند.

علی احمدی با بیان اینکه طرح اعتلای تشکل‌های بسیج دانشجویی در سال جاری در دستور کار است، ادامه داد: قرار است در چشم‌اندازی پنج ساله، برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرای این مهم محقق شود.

ایجاد اشتغال پایدار، بازگشت درآمدهای ناشی از مرزهای استان به مردم، لزوم رونق تولید، عدم تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی، ایجاد تالار منطقه‌ای بورس، توجه به راه‌های مواصلاتی، لزوم تسهیل ازدواج جوانان، ضعف برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کردستان در زمینه کارهای فرهنگی، از مواردی بود که مسوولان تشکل‌های بسیجی در این جلسه به آن اشاره کردند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان