سرلشکر سلامی گفت: دشمن در حوادث اخیر هرچه لشکر و یگان تربیت کرده بود با همه توان به میدان آورد، اما شکست سختی خورد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در همایش افتتاحیه دوره جدید فرماندهی و ستاد سپاه با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) […]

سرلشکر سلامی گفت: دشمن در حوادث اخیر هرچه لشکر و یگان تربیت کرده بود با همه توان به میدان آورد، اما شکست سختی خورد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در همایش افتتاحیه دوره جدید فرماندهی و ستاد سپاه با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در آستانه سالگرد شهادت فرمانده رشید و اسوه جاودانه پاسداری از انقلاب اسلامی، فرمانده پر افتخار و ستاره درخشان سپهر وفاداری، ایمان و جهاد و شهادت، حاج قاسم هستیم و شهادت ایشان را هم تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید

سردار سلامی: انگلیس ارمغان‌آورنده کشتار جمعی و استعمار است

وی افزود: ما به مرور زمان در متن حوادث و ماجراهای ۴ دهه اخیر در جریان رشد و تکامل تفکر دفاعی، اندیشه‌های نظامی و همچنین توسعه ابزارهای جنگ در سطح جهان بوده‌ایم.

فرمانده کل سپاه افزود: یکی از امتیازات سپاه این است که در هر مقطع از زمان با پیشرفته‌ترین، مدرن‌ترین، قدرتمندترین و پیچیده‌ترین دشمنان و با پیشرفته‌ترین تجهیزات و ابزارآلات جنگ مواجه بوده است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: چند عنصر یک کشور را قدرتمند می‌کند. یک رهبر بزرگ؛ هر کشور و هر ملتی در تراز عظمت باورها، ایمان، اعتقادات و افکار رهبر خود بزرگ می‌شود چون رهبری عنصری تکثیر شونده و صاحب روح الهام‌بخش، شخصیت توسعه یابنده، اراده و فکر و آرمان و اعتقاد جاری در ذهن و روح جامعه است.

وی تصریح کرد: این جغرافیا و این موقعیت جغرافیایی در ابعاد سیاسی قبل از انقلاب هم همین موقعیت بود اما آنچه که تغییر کرد رهبری نظام بود که از رهبری وابسته و دست نشانده و مهره شطرنج سیاسی غرب به یک رهبر روحانی، به یک نظام ولایی، مقتدر، با دامنه‌های فکر وسیع جابه‌جا شد. همین تغییر در رهبری، ایران را از یک کشور عقب‌مانده وابسته و ذلیل در گورستان جهالت مدرن به یک ایران آزاد، مستقل دارای انتخاب و اسلامی تغییر داد و ایران ضعیف به یک ایران قوی تبدیل شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در نظام اسلامی فرمانده یک رهبر است چون خاصیت نفوذ به دل‌ها را دارد و فقط دستور صادر نمی‌کند بلکه الگوهای رفتار و اخلاق و اعتقادات او در زیرمجموعه جریان پیدا می‌کند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: در دانشکده دافوس آنچه که تعلیم می‌شود و رشد می‌کند هنر فرماندهی است یعنی چگونه استعدادها در یک فرمانده شکوفا می‌شود و قدرت رهبری در فرمانده تجلی پیدا می‌کند.

وی رهبری را یک موهبت الهی دانست و گفت: امت بدون رهبر راه را گم می‌کند. اگر می‌خواهیم راه را گم نکنیم باید به ستاره که محل تجلی نور همه شهدا است اقتدا کنیم.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: برای قدرتمند شدن کشور علاوه بر رهبر بزرگ به یک مکتب بزرگ نیاز است. ما امروز با الهام از ارزش‌های این مکتب که در مسیر جهاد و شهادت است ایستاده‌ایم چون با مکتب عاشورا پیوند خورده‌ایم. مکتبی که به فکر کرامت و آزادگی و حریت انسان است و این مکتب انسان می‌سازد.