طرح ملی خدمات بشردوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی در کردستان آغاز شد با حضور استاندار کردستان در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر، سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی استان آغاز شد.‌ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

با حضور استاندار کردستان در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر، سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی استان آغاز شد.‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه طی مراسمی با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استان، بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان سنندج  با همت جوانان جمعیت هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی در آستانه نوروز ۱۴۰۳، توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان آغاز شد.‌
استاندار کردستان با حضور در پست‌ خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان مزین به نام «شهید ورمقانی»به پویش این جمعیت پیوست و ضمن بازدید از روند ارائه خدمات و تبریک سال نو به نیروهای حاضر در پست ها گفت: بخشی از امنیت و سلامت سفرها با مهیا شدن شرایط برای مسافران امکان پذیر است.


اسماعیل زارعی کوشا در روند این بازدید از جمعیت هلال احمر استان برای اجرای طرح‌های امداد و نجات در طول سال و راهنمایی مسافران و گردشگران در ایام نوروز پیشرو، پیشاپیش قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه اعضای ستاد سفرهای نوروزی از جمله جمعیت هلال احمر با صرف بهترین زمان خود در ایام‌ تعطیلات برای رفاه همشهریان و هموطنان تلاش می‌کنند، گفت: تامین سفری سالم و ایمن برای همنوعان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای کمک رسانی سریع و حفظ سلامتی مسافران در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارند.


استاندار کردستان یادآور شد: اعضای ستاد سفرهای نوروزی از جمله جمعیت هلال احمر با ایجاد فضایی متفاوت برای مسافران و ارائه خدمات بشر دوستانه
و توزیع بروشورهای آموزشی ‌کمک های اولیه حضور همیشگی خود را به نمایش می‌گذارد و در کنار سایر ارگان‌های اجرایی و ستاد سفر های نوروزی، در خدمات رسانی به هموطنان نقش سازنده و موثری دارد.
گفتنی است؛طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در ۳۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هم‌ زمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شد.
بر اساس این گزارش  این طرح در قالب ۱۴ پایگاه ثابت، هفت پایگاه موقت، ۱۰ تیم پشتیبان، سه تیم واکنش سریع و امداد هوایی تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ در استان کردستان جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به هم‌وطنان آماده‌باش هستند.
در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده‌باش است که در صورت نیاز به مسافران خدمات ارائه می‌دهد.
در این طرح ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودروی نجات، ۱۰ دستگاه کمک‌دار، ۱۰ موتور سیکلت و یک دستگاه آرگو جهت امدادرسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در آماده‌باش هستند و نیروهای آموزش‌دیده و متخصص نیز خدمات‌رسانی خواهند کرد.
در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، در مجموع ۲۰ روز عید، ۱۷۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر کردستان در تمام مسیرهای مواصلاتی فعالیت خواهند داشت و هم‌وطنان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند.
اجرای این طرح در جمعیت هلال‌احمر ارزشمند است و در راستای پیام «نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای» و اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری‌های سوانح و حوادث است، اجرا می‌شود.