مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از آمادگی برای دریافت زکات فطریه و کفارات روزه‌داران و توزیع آن در بین نیازمندان کردستانی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، رضا طوسی ظهر امروز در ارتباط مجازی با اصحاب رسانه از آمادگی کمیته امداد برای دریافت زکات فطریه و کفارات روزه‌داران و توزیع […]

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از آمادگی برای دریافت زکات فطریه و کفارات روزه‌داران و توزیع آن در بین نیازمندان کردستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، رضا طوسی ظهر امروز در ارتباط مجازی با اصحاب رسانه از آمادگی کمیته امداد برای دریافت زکات فطریه و کفارات روزه‌داران و توزیع آن در بین نیازمندان کردستانی خبر داد و اظهار داشت:شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۵۳بنام کمیته امداد استان کردستان مختص زکات فطریه و کفاره است و مؤدیان می‌توانند وجوهات شرعی خود را به این حساب واریز کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۴درصد زکات جمع‌آوری شده در استان کردستان، صرف کمک به فقرا شد، افزود: مردم اطمینان داشته باشند که مبالغ واریزی در سریع‌ترین زمان به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد واریز خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستاناز جمع‌آوری ۴۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان زکات در ۱۲۷۶روستای استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:سال گذشته۵۷میلیارد تومان زکات برای کردستان در نظر گرفته شده بود، که۸۱درصد تعهدات محقق و نسبت به سال قبل‌تر رشد ۱۵درصدی داشت.
وی اعلام کرد: سال گذشته بیشترین زکات ۹میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌ شده مربوط به سنندج و کمترین آن با ۲۳میلیارد ریال یعنی ۵درصد مربوط به شهرستان دهگلان بود.

طوسی با ذکر اینکه هم‌اکنون ۷۲ هزار خانواده نیازمند تحت حمایت این نهاد در سطح استان هستند، یادآور شد: کمیته امداد با هدف کمک به تامین معیشت این خانوارها در عید فطر،نسبت به جمع‌آوری و توزیع زکات فطریه و کفارات اقدام می‌کند.

عبدالحکیمی /کردستان