رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر تعداد مراکز درمانی، خصوصی و درمانگاهی کشور در حوزه فیزیوتراپی ۴۵۰۰ مرکز است.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگذاری تنسیم فارس موذن زاده گفت: درخواست ما ارتقای سطح پایه فیزیوتراپی از مقطع کارشناسی به دکترای حرفه ای است. در کشور کلیات این طرح به تصویب رسیده و یک […]

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر تعداد مراکز درمانی، خصوصی و درمانگاهی کشور در حوزه فیزیوتراپی ۴۵۰۰ مرکز است.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگذاری تنسیم فارس موذن زاده گفت: درخواست ما ارتقای سطح پایه فیزیوتراپی از مقطع کارشناسی به دکترای حرفه ای است. در کشور کلیات این طرح به تصویب رسیده و یک دوره به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شده است.

او گفت: در تجهیزات فیزیوتراپی وابستگی زیادی به خصوص در زمینه هایتک به کشورهای خارجی داشتیم که خوشبختانه در طول ۳ سال اخیر با توجه به تحریم های اعمال شده، شرکت های دانش بنیان به کمک ما آمده و در زمینه تولید تجهیزات مختلف فیزیوتراپی پیشرفت زیادی کرده اند؛ به طوری که نیاز کشور به دستگاه های خارجی برطرف شده است و حتی شرکت های دانش بنیان ایران شروع به صادرات تجهیزات فیزیوتراپی کرده اند.

او افزود: در حال حاضر حدود هشت هزار فیزیوتراپ در کشور مشغول به فعالیت بوده و خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می دهند. تعداد مراکز درمانی، خصوصی و درمانگاهی در حوزه فیزیوتراپی ۴۵۰۰ مرکز است.

او ادامه داد: سندیکای بیمه های تکمیلی تعرفه کم فیزیوتراپی را به یک باره به بهانه عدم تامین منابع مالی کاهش داده است؛ در حالی که طبق مصوبات هیئت دولت و شورای عالی بیمه باید افزایش اجرایی شود.

او گفت: در بحران شیوع بیماری کرونا همکاران ما در بیمارستان و در منزل در بعدهای فیزیوتراپی تنفسی، توانبخشی ریوی و بازتوانی بیماران اقدامات خوبی را انجام داده اند و سبب بهبودی، بازگشت به زندگی و کار بیماران شده اند.