مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: بهترین راه برای بازگشت دشمن به کشور آن هم کشوری که در دوران پهلوی نزدیک به نیم قرن زیر سلطه مستقیم بیگانه بوده این است که ما با هم درگیر شویم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، […]

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: بهترین راه برای بازگشت دشمن به کشور آن هم کشوری که در دوران پهلوی نزدیک به نیم قرن زیر سلطه مستقیم بیگانه بوده این است که ما با هم درگیر شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره امکان‌های موجود برای درمان رفتارهای غیرمنطقی و نابهنجاری که در محیط‌های دانشگاهی به بهانه مطالبه‌گری نمایان شده اظهار کرد: قطعا چنین امکانی وجود دارد و در این مساله تردیدی نیست. با این حال امکان دارد جوان به دلیل هیجانات در یک مسیرهایی قرار بگیرد که این مسیرها در وهله اول باعث نابودی خود او بشود. واقعا حیف است که چنین اتفاقی بیفتد. این جوان خود سرمایه‌ای برای این ملت محسوب می‌شود. یعنی خودش را که باید در یک دانشگاه برجسته‌ای تحصیل کند و بعد بتواند شانیت خود را ارتقا بدهد طبیعتا هم مطالبات و هم نوع رفتارش این جایگاه را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: طبیعی است که چنین رویه‌ای برای هیچکس قابل تحمل نباشد و قطعا مسوولان دانشگاه تحمل نمی‌کنند و با هنجارشکنان برخورد خواهند کرد. این جوانان زندگی خودشان را تباه می‌کنند. چنین کسی در جامعه ایزوله می شود. کسی برای دانشجویی که در فضای دانشگاه فحاشی کند احترامی قائل می‌شود؟ این جوان با این رویه خود را ضایع می‌کند و بنابراین باید در مرحله اول از آن مسیر خارج شود. امروز طراحی دشمن درگیر کردن اقشار مختلف جامعه با یکدیگر است.

سلیمی نمین تصریح کرد: بهترین راه برای بازگشت دشمن به کشور آن هم کشوری که در دوران پهلوی نزدیک به نیم قرن زیر سلطه مستقیم بیگانه بوده این است که ما با هم درگیر شویم. یعنی یک قشر این طرف و قشری هم در طرفی دیگر بایستد و بعد با هم دچار ستیز بشوند. چنین وضعیتی بهترین فرصت را برای دشمن ایجاد می‌کند. همچنان که قبل از کودتای بیست و هشت مرداد این وضعیت به وجود آمد. آن زمان در خیابان‌های تهران گروه‌های مختلف با هم درگیر می‌شدند. البته در پشت صحنه آن درگیری‌ها انگلیس و آمریکا حضور چشمگیری داشتند. یعنی گرچه تصور میشد پشت صحنه حزب توده است اما اینطور نبود. بلکه یک توده نفتی بود که انگلیسی‌ها درست کرده بودند.