رئیس جریان حکمت ملی عراق با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد دیدار و درباره تحولات کشورش و روابط خارجی آن گفتگو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،«سید عمار حکیم» در دیدارهای جداگانه با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد، روابط عراق با این دو کشور و نیز تحولات سیاسی […]

رئیس جریان حکمت ملی عراق با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد دیدار و درباره تحولات کشورش و روابط خارجی آن گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،«سید عمار حکیم» در دیدارهای جداگانه با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد، روابط عراق با این دو کشور و نیز تحولات سیاسی عراق را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدارها که در دفتر رئیس جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، حکیم بر ضرورت حضور نیروهای داخلی در صحنه سیاسی عراق تأکید کرد و گفت که هیچ نیرویی نمی‌تواند جای دیگری را بگیرد.

وی تأکید کرد که حضور در صحنه سیاسی نه به معنای مشارکت در دولت آینده که به معنای تلاش برای مشارکت در تصمیم‌گیری و رسیدن به دیدگاهی مشترک و یکپارچه برای اداره کشور است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در این دیدارها افزود که لازمه اصلاحات، پایبندی به قانون اساسی و حفظ احترام نهادهای حکومتی کشور است و تأکید کرد که نظام سیاسی کنونی برآمده از فداکاری شهدا در مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم است و سازوکارهای اصلاح خود را تعریف کرده که باید به آنها توجه کرد.