تا وقتی با شهدا هستید همه چیز دارید شیخی در جلسه تجلیل از کمیته اجرایی اولین جشنواره هنری و ادبی جان فدا خطاب به اعضای این کمیته اظهار داشت: آنچه امروز وظیفه من و شما است خیلی سنگین می باشد و اگر من و شما این پرچم را بر نداریم کسانی هستند که این پرچم […]

تا وقتی با شهدا هستید همه چیز دارید

شیخی در جلسه تجلیل از کمیته اجرایی اولین جشنواره هنری و ادبی جان فدا خطاب به اعضای این کمیته اظهار داشت: آنچه امروز وظیفه من و شما است خیلی سنگین می باشد و اگر من و شما این پرچم را بر نداریم کسانی هستند که این پرچم را به دسته آنها بدهند و شما قدر خود را بدانید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،زهرا شیخی در جلسه تجلیل از کمیته اجرایی اولین جشنواره هنری و ادبی جان فدا که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر در سالن جلسات این دانشگاه با حضور مسئولان شهری برگزار شد،ضمن تقدیر از اعضای این کمیته اظهار داشت: بر خود ببالید و من از شما سپاسگزارم که چنین مسئولیتی بر عهده گرفتید و با این کار نام و یاد شهدا را زنده کردید.
وی افزود: نسل ما نسلی بود که صدای بمباران و جنگ و جبهه و لباس دوختن و مربا درست کردن برای جبهه ها را با تمام وجود لمس کرد ولی شما باشهیدی آشنا شدید که یک تنه راه تمام همرزمانش را رفت و اهداف شهدا را به ما نشان داد و این مسئله در مراسم تشییع جنازه حاج قاسم مشهود بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:تا وقتی با شهدا هستید همه چیز از جمله عزت ایمان اقتدار و صلابت دارید و در سنگری که ترکش به شما می خورد ترسی ندارید و اگر در زندگی آسیبی به شما برسد قوی بلند می‌شوید.

شیخی اظهار داشت: آنچه امروز وظیفه من و شما است خیلی سنگین می باشد و اگر ما این پرچم را بر نداریم کسانی هستند که این پرچم را به دسته آنها بدهند و شما قدر خود را بدانید.
وی بیان کرد: اعتقاد قلبی من این است که هرکجا مسیر را با شهدا رقم بزنیم آن مسیر قطعاً متفاوت خواهد بود و همیشه از خدا خواستم اگر جایی قرار است قدمی بردارم که خلاف آن مسیراست، نگذارند من قدم بردارم.
شیخی با بیان اینکه شهدا را دور تعریف نکنیم اظهار کرد: شهدا در عین بزرگی بسیار ملموس هستند اگرچه انسانهای ویژه ای بودند اما شبیه ما بوده اند و اگر در اطراف خود دقت کنید شاید افرادی باشند که آمادگی شهادت دارند و اگر کسی اراده کند در مسیر شهدا قرار گیرد خداوند به او کمک می کند و شما که توفیق پیدا کردید در راه شهدا قرار بگیرید بدانید توجه و عنایت خاصی پشت سر شما بوده است.

در ادامه این جلسه مدیر مرکز توانمندسازی شاهد و ایثارگر استان اصفهان نیز با اشاره به انتخاب نام مناسب برای این جشنواره اظهار داشت حاج قاسم شهید زنده بودن و قبل از شهادت شهید شدند و و برنامه هایی از این دست که با وجود همه تبلیغات نظام سلطه، بتوانند افرادی مانند حاج قاسم که جان فدا بودند را برای ملت تبیین کنند بسیار مهم است.
منصوری با اشاره به اینکه اصفهان سهم بسیار زیادی در در دفاع از میهن داشته اظهار داشت: مردم اصفهان همیشه در خط مقدم نبرد بودند و آمار شهدای این استان بسیار بالا است.
با اشاره به جمله معروف زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار داشت:این جمله بسیار پر معنی است و همین که فرهنگ ایثار در یک جامعه ادامه داشته باشد آن هم در همه بخش ها به ویژه ایثار اجتماعی مانند ایام کرونابسیار ارزشمند است.
شایان ذکر است در پایان این جلسه از اعضای کمیته اجرایی اولین جشنواره هنری و ادبی جان فدا که بیشتر قشر دانشجو از دانشگاه های مختلف استان بودند تقدیر و هدایایی به آن ها اهدا شد.
خبرنگار : الهام خانی