مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: راز شرافت انسانی و ماندگاری نظام مقدس اسلامی با خون مطهر شهدا گره خورده است.

یاسر شاهی در مراسم یادبود شهید والامقام «تعارف بیرامی» با عنوان «آبروی کوچه‌ها و افتخار محله‌ها» در مشکین‌شهر ضمن اشاره به اینکه راز شرافت انسانی و ماندگاری نظام مقدس اسلامی با خون مطهر شهدا گره خورده است، اظهار کرد: در نگاه دینی ما، خدای متعال وقتی خواست قدسی‌ترین مقام و منزلت را خلق کند، این عالی‌ترین مقام را در وجود مبارک ائمه و مقام امامت و شهادت به بشریت نشان داد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه خداوند مقام شهادت را  قرب‌ترین نقطه به وجود خویش قرار داده است، بیان کرد: می‌خواهیم برای بشریت نشان دهیم مقام عظمای شهدا خیلی والاست.
وی افزود: گفته‌اند مداد علما از خون شهید افضل است، این سخن را صاحب‌نظران به این صورت معنی کرده‌اند که قلم علما شهیدپرور است و منبرش باید در جهت تربیت مجاهد و شهادت‌طلبی باشد و اگر این قلم را از دست بدهند، ابتر می‌شوند.
شاهی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: در این پیروزی اراده و سنت الهی جواب داد چرا که خداوند متعال وعده داده است اگر وحدت داشته باشید و از امام و پیشوای خود تبعیت کنید، به شما نصرت عطا می کنم.